OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Landstinget i Värmland erbjuder hälso- och sjukvård och tandvård av allra högsta kvalitet. Tillsammans med våra patienter stärker vi folkhälsan och utvecklar hälso- och sjukvården så att den kan bidra till en livskvalitet i världsklass för Värmlands befolkning. Med drygt 7000 medarbetare är vi en av länets största arbetsgivare.
Vuxenhabiliteringen i Värmland är en länsövergripande verksamhet där personalen består av olika professioner som kuratorer, psykologer, fysioterapeuter/sjukgymnaster, habiliteringsassistenter, arbetsterapeuter, logopeder, dietist och läkare. Verksamheten ska genom habiliteringsinsatser tillgodose behov hos vuxna personer med utvecklingsstörning, autismspektrumstillstånd, förvärvad hjärnskada som medfört begåvningsmässigt funktionshinder samt till vuxna med rörelsehinder efter skada eller sjukdom i tidig ålder.
Vi arbetar i tvärprofessionella team och arbetet präglas av samverkan med klient, närstående och andra samverkanspartners. Utveckling är en viktig del av verksamheten och alla medarbetare har en individuell kompetensutvecklingsplan. Läs gärna mer om oss på vår hemsida www.liv.se/vuxenhabilitering
Välkommen att söka ett utmanande och intressant jobb på landstingets vuxenhabilitering, en trivsam och centralt belägen arbetsplats!
ARBETSUPPGIFTER
Som vårdadministratör på vuxenhabiliteringen kommer du, tillsammans med din närmaste kollega, att ansvara för det administrativa stödet på vuxenhabiliteringen. Du kommer att ha ett nära samarbete med övriga medarbetare och verksamhetens ledning. Arbetet är mycket omväxlande och det finns stora möjligheter till utveckling inom olika områden.
Ditt arbete innefattar patientadministration, vårddokumentation, medarbetarstöd, verksamhetsövergripande administration och ledningsstöd. Arbetsuppgifterna består bland annat av journal- och patientadministration i Cosmic, löpande förvaltning av hemsidor och system för styrande dokument (Vida), receptionsarbete, introduktion av nya medarbetare, mötesadministration samt administrativt stöd till chefer och verksamhetsutvecklare.
KVALIFIKATIONER
Vårdadministratörsutbildning krävs liksom mycket god datavana och goda språkliga färdigheter. God kunskap i Cosmic är en merit. Kunskap inom Officepaketet, webbarbete, EpiServer, Vida samt diagnos- och åtgärdsregistrering är önskvärt.
Du har god förmåga att samarbeta och har ett respektfullt, positivt och serviceinriktat förhållningssätt till klienter, medarbetare och samarbetspartners. Du bör också vara noggrann, ansvarskännande och klara att hantera dina arbetsuppgifter på ett flexibelt sätt.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Inför anställning ska du som sökande kunna uppvisa ett utrag från polisens belastningsregister som du lämnar till chefen i oöppnat kuvert.
Utdraget får inte vara äldre än ett år.
Du hittar blanketten på www.polisen.se "blankett för begäran om utdrag ur Rikspolisstyrelsens belastningsregister §9".
Inför rekryteringsarbetet har Landstinget i Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
Lena Möller, verksamhetschef
054-61 40 77
Jenny Belenos, SSR
054-61 43 69
Susanne Lindell, avdelningschef
054-61 40 92
Fredrik Claesson, LSR
054-61 43 45
Susanne Lindell, enhetschef
054-61 40 92
Anita Nyquist, enhetschef
054-61 41 91
Åsa Karlsson, enhetschef
054-61 41 27