Vårdadministratör/administratör till Rehab Öst

Vårdadministratör/administratör till Rehab Öst

Arbetsbeskrivning

Rehab Öst är en rehabiliteringsorganisation inom Närsjukvård i östra delen av Region Östergötland. Vårt samlade uppdrag är att ge Östgötarna en likvärdig rehabilitering oavsett var i länet och länsdelen man bor. Inom Rehab Öst arbetar totalt cirka 120 personer. Rehab Öst arbetar med fem huvudområden; slutenvård, neurorehabilitering, fysioterapi och arbetsterapi inom primärvård samt barnlogopedi.

Aktuell tjänst är placerad på vår primärvårdsenhet, Rehab Öst Norrköping, och är belägen på Slottsgatan 116. Vi har ett nära samarbete med länsdelens vårdcentraler och Rehab östs verksamheter i övrigt. På enheten arbetar cirka 55 medarbetare fördelat på arbetsterapeuter, fysioterapeuter, logopeder och administratörer. Besök gärna vår ”Jobba hos oss” sida för mer info om vår verksamhet: https://www.regionostergotland.se/Jobb-och-studier/Att-jobba-hos-oss/Jobba-pa-nagon-av-vara-enheter/Jobba-pa-Rehab-Ost/

Arbetsbeskrivning
Arbetet innebär att tillsammans med ytterligare en kollega vara navet i verksamheten och vårt ansikte utåt, och därigenom stödja såväl patienter som medarbetare i att kontakten med oss ska bli så bra och värdeskapande som möjligt.

Uppdraget innefattar patient- och verksamhetsadministrativa arbetsuppgifter. Arbetet utgår från vår reception/back-office och uppgifterna är varierande såväl innehållsmässigt som över dagen. Arbetet innebär bland annat ansvar för att patienterna kan registrera sig i vår självincheckningsterminal och/eller vid behov hantera registrering i receptionen. Stor del av arbetstiden innebär arbete i telefon samt journalsystemet Cosmic när patienter önskar boka, av/omboka besök samt svara på generella frågor, men även hantering av medarbetares frånvaro och efterföljande om/avbokningar, liksom remisshantering. Arbetet innebär också ett aktivt engagemang i den digitala utvecklingen med bland annat olika webblösningar och digital vård/rehabilitering vilket är centralt för hela verksamheten och kommande utvecklingsarbeten.  

Du kommer till en enhet med:


• högt i tak där omtanke om och respekt för varandra är en central del för att skapa arbetsglädje
• erfarna medarbetare med en vilja att ständigt utveckla och ta ansvar för verksamheten och på så sätt möta våra patienter på ett kompetent och professionellt sätt

Utbildning och erfarenhet
Du har en gymnasieutbildning eller en eftergymnasial utbildning inom administration alternativt har annan utbildning i kombination med erfarenhet som arbetsgivaren bedömer lämplig för befattningen. Erfarenhet av arbete inom administration och hälso-och sjukvård samt goda kunskaper i journalsystemet Cosmic, Office och andra relevanta IT-system för Region Östergötland ses som meriterande. Likaså vana av att bemöta personer med olika funktionshinder och att kunna uttrycka sig både i tal och skrift i svenska språket.

Personliga egenskaper
För att trivas hos oss och med dina arbetsuppgifter bör du drivas av att leverera service och lösningar. Som person är du strukturerad och noggrann och tar ansvar för dina arbetsuppgifter och ser att din insats är viktig för en god och patientsäker vård.  Du är självgående och har god samarbetsförmåga samt kan kommunicera och samverka med patienter, kollegor och övriga samverkanspartners utifrån ett serviceinriktat och professionellt förhållningssätt. För att trivas hos oss behöver du även ha förmågan och lugnet i att prioritera om och vara flexibel över hur din dag ser ut. Vi ser gärna att du är kreativ och har ett intresse för digitalisering och förnyade arbetssätt och aktivt kan bidra till att utveckla verksamheten inom Rehab Öst. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet för tjänsten.

Anställning och information
Detta är en tillsvidareanställning på 100 % med tillträde 17 augusti 2020 eller enligt överenskommelse.

Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Vårdenhetschef Anna Käcker, Rehab Öst Norrköping. 010-1043769.

Facklig företrädare för Vision är  Lotta Dahl 010-103 23 96, lotta.dahl@regionostergotland.se

Ansökan
Sista ansökningsdag är den 19 april 2020. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.  Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.

Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst CVU Direkt, 010-103 60 00, under kontorstid. Tjänsten har ID-nummer 20200443. 

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.

Region Östergötland

Kontaktpersoner på detta företaget

Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,

Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Östergötland
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 mars 2020
  • Ansök senast: 19 april 2020

Besöksadress

Region Östergötland
None

Postadress

Region Östergötland
Finspång, 58191

Liknande jobb


26 november 2024

Medicinsk sekreterare till Lugnetkliniken Vårdcentral

Medicinsk sekreterare till Lugnetkliniken Vårdcentral

26 november 2024

Operationsplanerare

Operationsplanerare

22 november 2024