OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ortopediska kliniken vid Universitetssjukhuset i Linköping är en del av Centrum för kirurgi, ortopedi och cancervård (CKOC) inom Region Östergötland.
Kliniken består av en vårdavdelning, en mottagning samt en rehabenhet. Verksamheten omfattar akut och planerad kirurgi samt behandling. Förutom basortopedi är klinikens specialistområden barnortopedi, övre och nedre extremitetskirurgi, ryggkirurgi samt tumörkirurgi.
Vi söker vårdadministratörer som ser helheten och har patienten i fokus
Arbetsuppgifter
I rollen som vårdadministratör på Ortopediska kliniken samarbetar du med klinikens samtliga yrkesprofessioner inom både sluten- och öppenvård. Du erbjuds ett varierande arbete genom hela vårdkedjan från inkommande remiss till vårdavslut. Det finns stora möjligheter att utvecklas i rollen som vårdadministratör inom olika ansvarsområden såsom exempelvis administrativa ansvaret för kvalitetsregister, remisshantering, ITR, Dokumenta och Heroma.
Vi arbetar med att utveckla vårdadministratörens roll och strävar efter rätt använd kompetens.
I arbetet utför du arbetsuppgifter inom grunduppdraget som vårdadministratör såsom remisshantering, journalskrivning, bokningar av patientbesök, informationsdisk, tele-Q och hantera inkommande ärenden via 1177. För att säkerställa en god patientsäkerhet förekommer viss helgtjänstgöring. Möjlighet till distansarbetet finns enligt Region Östergötlands riktlinjer.
När du startar din tjänstgöring kommer du tilldelas en handledare och genomgå ett introduktionsprogram för att du så smidigt som möjligt ska kunna komma in i ditt nya arbete.
Utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som är utbildad och har examen som vårdadministratör/medicinsk sekreterare.
Det är meriterande om du har erfarenhet och intresse av patientjournalsystemet Cosmic och övriga IT-stöd till exempel Heroma och Dokumenta.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som är engagerad och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheterna i förändringar. Du har även en god förmåga att samarbeta med andra och bidrar till ett gott samarbetsklimat i gruppen. Du har också en god förmåga att självständigt planera, strukturera och organisera det egna arbetet. Du är ansvarstagande, arbetar effektivt och håller tidsramar. Som person är du stabil, serviceinriktad och är lyhörd för behov som uppstår.
Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.