Vårdadministratörer, Beroendekliniken i Norrköping

Vårdadministratörer, Beroendekliniken i Norrköping

Arbetsbeskrivning

Beroendekliniken i Norrköping är en verksamhet för specialiserad beroendevård. Vi har en vårdavdelning (avdelning 28) med sex vårdplatser och i anslutning till den finns en observationsenhet samt en jourmottagning som är öppen dygnet runt. Vi bedriver i vår öppenvård bedömning, utredning och behandling för personer som har missbruks- eller beroendetillstånd. Kliniken har god samverkan med kommunerna i länsdelen och vi vårdar personer i alla åldrar.

Arbetsbeskrivning
Som vårdadministratör hos oss har du ett omväxlande arbete mot klinikens samtliga verksamheter. Du kommer därutöver att ingå i ett av öppenvårdsmottagningens team, där du arbetar nära läkare, sjuksköterskor, skötare, kuratorer och psykolog och bidrar med din specifika kunskap i vårdprocessen. Du ingår också i administratörsgruppen på kliniken, där ni tillsammans hjälps åt att lösa arbetsuppgifter med gemensamt ansvar. Journaldokumentation, kassahantering, receptionsarbete, fakturering, hantering av väntelistor och bokning av patienter ingår i arbetsuppgifterna.

Två av våra medarbetare beskriver nedan vad som får dem att trivas på beroendekliniken:
"Arbetskamraterna och arbetsuppgifterna. Vi har ett öppet klimat och man kan vara lättsamma med varandra. Sen är arbetsuppgifterna varierande, det är somatik blandat med psykiatri och beroende, lite av varje."

"Arbetsklimatet kollegor emellan. Vi har en bra kompetens i huset överlag och ny personal kan alltid fråga, det finns inte några dumma frågor, man kan rådgöra med alla vilket känns tryggt."

Utbildning och erfarenhet
Du är utbildad vårdadministratör eller liknande och vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete i journalsystemet Cosmic och andra i Region Östergötland förekommande IT-system. Du har goda kunskaper i svenska språket, både i tal och i skrift.

Personliga egenskaper
Arbetet ställer krav på att du är strukturerad, har samarbetsförmåga och är flexibel. Vi söker dig som trivs med att arbeta i team och är serviceinriktad, då du är en viktig länk i vårdkedjan. Vi ser gärna att du är intresserad och engagerad i utvecklingsarbete, då vi är en klinik i ständig förändring. Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet samt att du är en stabil person.

Anställning och information
Det här är en tillsvidaretjänst samt ett vikariat om 1 år, med tjänstgöring på 100 %, vardagar, dagtid med tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Tjänstgöringsgrad kan diskuteras.

Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Vårdenhetschef Åsa Klarin, 010-104 51 83.

Facklig företrädare för Vision är Yvonne Nilsson, 010-104 28 33.

Ansökan
Sista ansökningsdag är den 7 juni 2020. Intervjuer kommer att hållas vecka 24. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.

Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst CVU Direkt, 010-103 60 00, under kontorstid. Tjänsten har ID-nummer 20200656. 

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.

Region Östergötland

Kontaktpersoner på detta företaget

Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,

Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Östergötland
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 maj 2020
  • Ansök senast: 7 juni 2020

Besöksadress

Region Östergötland
None

Postadress

Region Östergötland
Finspång, 58191

Liknande jobb


Operationsplanerare

Operationsplanerare

22 november 2024