Vårdadministratörer, Reumatologiska kliniken

Vårdadministratörer, Reumatologiska kliniken

Arbetsbeskrivning

Vi erbjuder dig en varieriande administrativ roll där du är med och bidrar med en god vård för våra patienter. Känner du igen dig i beskrivningen nedan, då är du välkommen med din ansökan redan idag!

Reumatologiska kliniken är en del av Medicincentrum. Kliniken tar emot patienter från hela länet för utredning och behandling av inflammatoriska reumatiska sjukdomar samt har ett övergripande ansvar för utveckling och forskning inom reumatologin i Östergötland. Reumatologin är en intressant specialitet i snabb utveckling med nya behandlingsmöjligheter. Vi har en stor öppenvårdsmottagning och hyr två vårdplatser på njurmedicinska avdelning B173 för inneliggande vård. Vi har samarbete med flertalet vårdcentraler i länet.

Verksamheten håller till i nya fräscha lokaler och vår mottagning kännetecknas av en god stämning och ett gott samarbetsklimat där vi hjälper och stöttar varandra. Vi har högt i tak och vi fikar och lunchar tillsammans oavsett profession. På mottagningen arbetar cirka 60 medarbetare inom yrken som läkare, sjuksköterskor, undersköterskor, vårdadministratörer, fysioterapeuter, arbetsterapeuter och kurator. Vi behöver nu komplettera vårt team med ytterligare en vårdadministratör och  söker därför dig som vill bli en del av vår verksamhet och vårt team.
 
Arbetsbeskrivning
Vi erbjuder er ett omväxlande, stimulerande och självständigt arbete på vår reumatologiska mottagning. Vi som jobbar här kan sammanfatta vårt uppdrag som spännande, intressant och roligt. Vi har en god gemenskap och ett närvarande ledarskap.

Du kommer att tillhöra ett team inom den administrativa gruppen och arbeta på mottagningen. Din anställning startar med några veckors introduktion och du får en handledare som du kan ha som stöd och bollplank. Din arbetsledare kommer att ha regelbundna uppföljningssamtal med dig under hela din introduktion så att du ska känna dig välkommen och trygg i din roll. Du ges också möjlighet att gå bredvid olika yrkeskategorier under din introduktion för att få en inblick i vår spännande verksamhet. 

Arbetet sker i nära samarbete med läkare och andra yrkesgrupper. Vi tar emot 7 000 patienter varje år och bedriver även forskning i stor utsträckning, vilket för våra medarbetare innebär många patientkontakter varje dag.

Du kommer arbeta med bland annat medicinsk dokumentation, och övriga administrativa uppdrag. Inom området medicinsk dokumentation är ditt ansvar att skriva journaler, preliminärboka återbesök och telefontider, remissbevakning, registrering av olika data i vårt kvalitetsregister och scanning av olika dokument och provsvar med mera. Beroende på din bakgrund och intresse kommer du att få ett ansvarsområde där du är med och driver utvecklingen. Vi söker dig som trivs med att ge service och möta människor, då rollen också innefattar visst arbete i klinikens informationsdisk. 

På sikt kan det ges möjlighet till distansarbete. Vi strävar efter att ta till vara era kompetenser på bästa möjliga vis.

Utbildning och erfarenhet
Du har vårdadministratörsutbildning och gärna ett par års erfarenhet inom yrket. Du är intresserad av reumatologi. Du har en god datorvana och det är positivt om du är van att arbeta i Cosmic. Då du kommer att utföra medicinsk dokumentation är det viktigt att du har goda kunskaper i svenska tal och skrift. Meriterande är om du har goda kunskaper i engelska tal och skrift.

Personliga egenskaper
Vi söker dig som är trygg, stabil med god självinsikt. Du är ansvarstagande och bra på att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du har en god serviceförmåga där du är lugn och tillmötesgående i ditt bemötande. Du samarbetar bra med andra och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Vi söker dig som kan arbeta självgående, är noggrann och har framåtanda.

Anställning och information
Tillsvidareanställning på 100 %. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Vårdenhetschef Annica Hallén-Pettersson, 072-453 18 42.  

Ansökan
Sista ansökningsdag är den 13 september 2020. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem. Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag.

Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst CVU Direkt 010-103 60 00 under kontorstid.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.

Region Östergötland

Kontaktpersoner på detta företaget

Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,

Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Östergötland
  • 3 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 augusti 2020
  • Ansök senast: 13 september 2020

Besöksadress

Region Östergötland
None

Postadress

Region Östergötland
Finspång, 58191

Liknande jobb


Operationsplanerare

Operationsplanerare

22 november 2024