OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Röntgenkliniken i Norrköping utför varje år cirka 100 000 undersökningar på patienter från främst östra länsdelen av Östergötland.
Kliniken tillämpar såväl traditionell slätröntgen såsom ultraljud (USG),datatomografi (DT), magnet-resonans-tomografi (MRT) och genomlysning. En stor del av verksamheten är akut och är placerad i direkt anslutning till sjukhusets akutmottagning.
Kliniken är i ständig utveckling och här bedrivs även undervisning och forskning.
Vi är ett gäng på drygt 100 medarbetare där läkare, röntgensjuksköterskor, undersköterskor, vårdadministratörer och chefer ingår.
Arbetsbeskrivning
Vi erbjuder en spännande roll som vårdadministratör med möjlighet att utveckla både dig själv och arbetsrollen. Du kommer att ha ett stort utrymme för självständigt arbete och samtidigt vara en del av teamet. Arbetsmiljön kännetecknas av ett öppet klimat och för oss är det en självklarhet att man hjälper varandra och har roligt tillsammans. Som vårdadministratör samarbetar du med alla yrkeskategorier påk liniken.
Dina arbetsuppgifter är administrativa uppgifter, bland annat arbete i Ris&Pacs, remisshantering, faktureringar, resor/bokning, arkivarbete, receptionsarbete, telefoniansvar, digitalisering, administrativt stöd till klinikledning. Arbetsuppgifterna kan komma att ändras över tid efter verksamhetens behov. Du får ett stimulerande och omväxlande arbete. Beroende på din erfarenhet och intresse finns även möjlighet till ytterligare ansvarsområden som vi kommer att forma under tidens gång.
Vi är måna om att du ska känna dig trygg som ny hos oss och erbjuder en individuellt anpassad introduktion där du får en mentor knuten till dig under hela din introduktion och anställning att ha som stöd och bollplank.
Läs gärna mer om din karriärväg som vårdadministratör https://dokument.regionostergotland.se/regsam/Övergripande dokument webben/HR/Karriarstege vårdadministratör.pdf.
Utbildning och erfarenhet
Ett krav för tjänsten är att du är utbildad vårdadministratör. Du ska ha goda kunskaper i det svenska språket samt i medicinsk terminologi.
Meriterande är tidigare erfarenhet från arbete i Ris&Pacs (boknings- och bildhanteringssystem), telefoniansvar samt erfarenhet från arbete i Officeprogrammet.
Personliga egenskaper
För att trivas hos oss och med dina arbetsuppgifter behöver du vara flexibel och drivas av att levereralösningar och god service som är av stor vikt i det dagliga arbetet med kollegor, remittenter samt i mötet med patienter. Du ska ha lätt för att samarbeta och har ett professionellt förhållningssätt.
Som person är du strukturerad och noggrann, tar ansvar för dina arbetsuppgifter och ser att din insats är viktig för en god och patientsäker vård. Du ser möjligheter i förändringar och kommer gärna med förslag på hur vi kan bli bättre. Intresse för förbättringsarbete är något vi värdesätter. Du har lätt för att lära och tycker om att arbeta digitalt. Vi ser även en god kommunikations- och samarbetsförmåga som viktiga egenskaper. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Ansökan och anställning
Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.
Läs gärna om https://www.regionostergotland.se/ro/jobb-och-utbildning/dina-formaner hos oss.
Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500.
Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.