OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Centrum för kirurgi, ortopedi och cancervård, CKOC, bedriver länsövergripande sjukvård i Linköping, Norrköping och Finspång. Dessutom utförs regionsjukvård för sydöstra sjukvårdsregionen. I uppdraget ligger även att bedriva forskning och utbildning.
Inom centrumet bedrivs ortopedisk verksamhet, behandling av cancersjukdomar, andningsorganens sjukdomar, mag- och tarmsjukdomar, godartade blodsjukdomar och godartade urologiska sjukdomar. Behandling sker även av övriga sjukdomar/tillstånd inom specialiteterna ortopedi, kirurgi, urologi, lungmedicin, hematologi, onkologi och gynekologisk onkologi. I centrumet ingår också radiofysik som har strålskyddssansvar inom landstinget.
På kirurgiska kliniken utreds och behandlas patienter med sjukdomar i magtarmkanalen, endokrina sjukdomstillstånd, brösttumörer samt multipeltrauma.
Kirurgiska klinikens sekretariat består idag av 15 läkarsekreterare och vårdadministratörer vilka servar hela kliniken. Sekretariatet har en enhetschef.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en vårdadministratör/läkarsekreterare till KAVA (kirurgisk akutvårdsavdelning) där du tillsammans med två andra läkarsekreterare ingår i ett team kring KAVA-sektionen. Tjänsten innebär arbete med bl.a. journaldokumentation både i öppen- och slutenvård där kodning är mycket relevant. Det ingår även väntelisthantering där du bokar och kallar patienten. Andra arbetsuppgifter är remisshantering, brev, intyg, hantering av post och skanning.
Sekreterarna har även Tele-Q. Viss helgtjänstgöring förekommer. Tjänsten kan även komma att innebära andra arbetsuppgifter som t.ex. kvalitetsregisterarbete, ITR-uppgifter.
Utbildning och erfarenhet
Du är utbildad vårdadministratör eller utbildad läkarsekreterare. Det är meriterande om du har goda kunskaper i kodning samt har erfarenhet av arbete i Cosmic.
Personliga egenskaper
Arbetet ställer krav på eget ansvarstagande, flexibilitet samt god samarbets- och kommunikationsförmåga. Vi sätter stor vikt vid personlig lämplighet, att du är serviceinriktad, noggrann samt uppskattar ett arbete där tempot ibland kan vara högt.
Anställning och information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträdesdag snarast möjligt eller enligt överenskommelse.
Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Enhetschef Mikaela Lindholm, 010-103 35 45. (Mikaela har semester från 13 juni - 13 juli, vänligen kontakta sekreterare Marianne Berg, 010-103 55 29 för upplysningar under denna period).
Facklig företrädare för Vision är Mikaela Petersson 010-103 36 19.
Sista ansökningsdag är den 27 juli 2013. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Landstinget i Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
Landstinget i Östergötland
Denna tjänst utannonseras endast internt inom Landstinget i Östergötland.