Vårdadministratör/läkarsekreterare, Akutkliniken

Arbetsbeskrivning

Akutkliniken i Norrköping är öppen dygnet runt för patienter med medicinska, kirurgiska och ortopediska sjukdomstillstånd. Akutmottagningen handlägger patienter med akuta allvarliga sjukdomstillstånd och skador som kräver omedelbart omhändertagande. Vi tar årligen emot cirka 46 000 patienter. Till kliniken hör även en akutvårdsavdelning, AVA. Sekretariatet består av cirka 22 administratörer som arbetar mot hela akutkliniken och är samlade under en enhetschef. Kliniken är i ett förändrings- och förbättringsarbete med införande av ett moderniserat arbetssätt. Under 2017 kommer vi att flytta in i nya fräscha lokaler.

Arbetsbeskrivning
Vi söker 2 stycken läkarsekreterare/vårdadministratörer som kommer arbeta tillsammans med vårt trevliga och positiva administrativa team. Teamet består av sekreterare och vårdadministratörer som jobbar både inom öppen- och slutenvård med sedvanliga administrativa uppgifter såsom journaldokumentation, remisser, receptionsarbete med mera. Våra arbetstider är förlagda mellan kl. 06.45 - 21.15 enligt önskeschema och 2 helger av 5. När du känner dig trygg i rollen som läkarsekreterare/vårdadministratör finns det möjlighet att arbeta från hemmet någon dag i veckan.

Utbildning och erfarenhet
Du har examen inom läkarsekreterare eller vårdadministratörsyrket och har relevant arbetslivserfarenhet. Du har goda kunskaper i Cosmic och kan uttrycka dig både i tal och skrift i svenska språket. Erfarenhet inom yrket är meriterande.

Personliga egenskaper
Som person är du flexibel, noggrann, strukturerad och har förmåga att planera, och prioritera ditt arbeta på ett effektivt sätt utifrån verksamhetens mål och ramar. Du arbetar bra tillsammans med andra människor, har god servicekänsla samt lyssnar och kommunicerar på ett konstruktivt sätt. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Anställning och information
Tjänsterna är tillsvidaretjänster. Tillträde enligt överenskommelse.

Ansökan
Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Enhetschef Kristina Davidsson, kristina.davidsson@regionostergotland.se, 010-104 50 63.

Fackliga företrädare för Vision är: Malin Karlsson, malin.t.karlsson@regionostergotland.se

Ansökan
Sista ansökningsdag är den 25 september 2016. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.

Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta IT-akuten på 010-103 30 00 under kontorstid.

 Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Landstinget i Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.

Region Östergötland

Kontaktpersoner på detta företaget

Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,

Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Östergötland Finspång
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 9 september 2016

Besöksadress

Region Östergötland
None

Postadress

Region Östergötland
Finspång, 58191

Liknande jobb


28 november 2024

28 november 2024

27 november 2024