OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Endokrinmedicinska mottagningen är en del av endokrinkliniken inom Hjärt- och medicincentrum. På mottagningen utreds och behandlas patienter med sjukdomar i hypofys, sköldkörtel, bisköldkörtlar, binjurar och andra hormonproducerande organ. Även transsexuella går hos oss för behandling. Diabetes och bentäthetsmätningar är stora och ökande områden inom mottagningen. Patienter utreds och följs upp både inom sluten- och öppenvård. Vi har ett regionansvar för patienter med behov av specialiserad endokrinologisk utredning och behandling.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu dig som vill arbeta som vårdadministratör alternativt läkarsekreterare på vår spännande klinik. Kliniken består idag av cirka 30 mederbetare och har alla fördelar en liten klinik erbjuder- närheten till varandra och olika professioner och kortare beslutsvägar där du har större möjlighet att påverka. Här är alla medarbetare viktiga i sina professioner och vi arbetar ständigt för en god arbetsmiljö med trivsel i fokus. Vi tycker det är viktigt att alla är en del i teamet och bidrar med sina kloka tankar och idéer. I din roll som vårdadministratör/ läkarsekreterare kommer du att ingå i en grupp om 4 andra administratörer/sekreterare. Du kommer dessutom att tillhöra ett tvärprofessionellt team med läkare, sjuksköterskor och undersköterskor där ni tillsammans sätter patienten och klinikens bästa i fokus. Arbetstiden är förlagd till dagtid.
Vi erbjuder dig intressanta och givande arbetsuppgifter som exempelvis:
- ITR
- Lägga läkarschema
- Teamarbete
- Boka /Kalla patienter
- Förbereda olika ronder på kliniken
- Fakturering
- Beställningar i Agresso
- Receptionsarbete
Då vi tycker att det är viktigt att förkovra sig inom ett eget ansvarsområde kommer du även att få möjligheten att utifrån intresse och kvalifikationer få arbeta mer inriktat mot IT-frågor, behörighetsfrågor, fakturering eller registrering i vårt kvalitetsregister.
Vill du vara med och utveckla kliniken och rollen som vårdadministratör/läkarsekreterare? Välkommen in med din ansökan!
Utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som antingen är vårdadministratör eller läkarsekreterare med uttagen examen och relevant arbetslivserfarenhet. Erfarenheter av Cosmic och andra för regionen relevanta IT-system är meriterande. Det är också meriterande om du är ITR- person och eller har LBA-behörighet.
Personliga egenskaper
För att trivas och passa för rollen har du intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och leverera lösningar. Du är naturligt mycket serviceinriktad. Du tar initiativ och uppnår resultat och är tydlig i ditt sätt att kommunicera med kunder, patienter och kollegor. Du ser möjligheter i förändringar och kan lätt ställa om och prioritera utifrån vad som är viktigast. Då du ingår i ett team är det av stor vikt att du kan arbeta bra med andra runt omkring dig. Du behöver dessutom vara strukturerad och självständigt prioritera och organisera ditt arbete.
Anställning och information
Det här är en tillsvidaretjänst med tillträde enligt överenskommelse.
Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Verksamhetschef Christina Hedman 010-103 29 49.
Vårdenhetschef Maria Erlin 010-103 29 87.
Ansökan
Sista ansökningsdag är den 4 september 2016. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.
Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta IT-akuten på 010-103 30 00 under kontorstid.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
Region Östergötland
Kontaktpersoner på detta företaget
Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,
Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48