Vårdadministratör/läkarsekreterare, Kirurgiska kliniken

Arbetsbeskrivning

Centrum för Kirurgi, Ortopedi och Cancervård, CKOC, bedriver länsövergripande sjukvård i Östergötland samt regionsjukvård i sydöstra sjukvårdsregionen. I uppdraget ligger även att stimulera forskning och utveckling. Inom CKOC bedrivs verksamhet inom kirurgi, ortopedi, urologi, onkologi, hematologi, lungmedicin samt radiofysik. Vid Kirurgkliniken vid Universitetssjukhuset i Linköping bedrivs vård och behandling av patienter inom områdena övre abdominellkirurgi, kolorektalkirurgi, endokrinkirurgi, brösttumörkirurgi, barnkirurgi samt traumavård. Kliniken bedriver både länssjukvård och högspecialiserad vård.

Arbetsbeskrivning
Vi söker en vårdadministratör eller läkarsekreterare till Kirurgiska klinikens sekretariat. Du kommer att ingå i ett sekretariat om 16 läkarsekreterare/vårdadministratörer och en enhetschef. Som sekreterare hos oss arbetar du bland annat med journaldokumentation i öppen- och slutenvård där kodning är relevant, det ingår även arbetsuppgifter som hantering/bevakning av remisser, posthantering och scanning. Du kan även komma att få arbeta med multidisciplinära konferenser, kvalitetsregister och verksamhetsstatistik. Viss helgtjänstgöring förekommer (cirka 3 - 4 helger per år). Vi söker dig som ser det som en utmaning att initiera och driva kvalitets- och utvecklingsarbete inom det administrativa området.

Utbildning och erfarenhet
Det är ett krav att du är utbildad vårdadministratör eller läkarsekreterare. Det är meriterande om du har erfarenhet av Cosmic och andra relevanta IT-system för Region Östergötland. Vi ser gärna att du har intresse för att utveckla din roll som vårdadministratör eller läkarsekreterare då vi har som målsättning att överta administrativa arbetsuppgifter från bland annat sjuksköterskor.

Personliga egenskaper
Du är en person som trivs med att arbeta både självständigt och i grupp, du är tydlig i ditt sätt att kommunicera med kollegor, kunder och patienter. Arbetet ställer krav på eget ansvarstagande och flexibilitet. Vi sätter stor vikt vid personlig lämplighet, att du är strukturerad, kvalitetsmedveten och att du självständigt kan prioritera och organisera ditt arbete.

Anställning och information
Det här är en tillsvidaretjänst från den 1 november 2016, gärna tidigare efter överenskommelse. 

Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Enhetschef Mikaela Lindholm, 010-103 35 45 Mikaela.Lindholm@regionostergotland.se

Fackliga företrädare för Vison är Anders Paulsson, 010-103 35 33 Anders.P.Paulsson@regionostergotland.se,
Mikaela Petersson, 010-103 36 19, Mikaela.Petersson@regionostergotland.se

Ansökan
Sista ansökningsdag är den 30 september 2016. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.

Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta IT-akuten på 010-103 30 00 under kontorstid.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.


Region Östergötland


Denna tjänst utannonseras endast internt inom Region Östergötland.

Kontaktpersoner på detta företaget

Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,

Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Östergötland Finspång
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 5 september 2016

Besöksadress

Region Östergötland
None

Postadress

Region Östergötland
Finspång, 58191

Liknande jobb


28 november 2024

28 november 2024

27 november 2024