OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Klinisk Genetik erbjuder diagnostik av genetiskt betingade sjukdomar, genetisk vägledning till patienter och friska personer i familjer med ärftliga sjukdomar, expertkunskap för sjukvården, myndigheter, patientföreningar och allmänhet. Dessutom bedrivs forsknings- och utvecklingsarbete med inriktning på genetiskt betingade sjukdomar och ärftlighet. Vår kunskap påverkar sjukdomsbild och behandling samt möjliggör en förebyggande vård.
Vi är idag fyra vårdadministratörer/läkarsekreterare som arbetar för att stötta våra läkare, genetiska vägledare, biomedicinska analytiker och bioinformatiker. Vi har en ny verksamhetschef och två nya enhetschefer som varvar sitt chefsskap med arbete på mottagningen och laboratoriet. Kliniken tillhör Diagnostikcentrum och är unik på så sätt att vi har både eget laboratorium och patientmottagning. Medarbetarna, oavsett yrkesroll, brukar lyfta fram den stora variationen och dynamiken som anledning till att man sökt sig hit. Verksamheten bedrivs under vardagar på dagtid och finns på universitetssjukhuset, Linköping.
Kliniken blev egen klinik för snart ett år sedan och det pågår ett arbete för att forma och vidareutveckla ett klinikgemensamt sekretariat som bidrar till utvecklingen av hela kliniken. Vårt mål är att skapa ett administrativt team som identifierar, ansvarar, utför och utvecklar de arbetsuppgifter som är av administrativ karaktär. Genom att stötta övriga professioner i att kunna fokusera på sina kärnområden stärker vi hela kliniken. Vi söker nu ytterligare en vårdadministratör/läkarsekreterare som vill vara med och bidra till att vi når detta mål - och att vi utvecklas och har roligt under tiden!
Hög utvecklingstakt inom framtidens diagnostik
I takt med ökade kunskaper om genetiska förändringar som orsak till många sjukdomar får klinisk genetik en allt större roll i sjukvården. Nya möjligheter att diagnostisera och förebygga sjukdom leder till en kraftigt ökad efterfrågan av genetiska kunskaper. För 10 år sedan var vi två medarbetare på halvtid, idag är vi 35 och arbetar nu tillsammans för att bygga ett regionalt kunskapscentrum med vår regionmottagning och högkvalificerade laboratorium som nav.
Vill du vara med på vår resa?
Arbetsbeskrivning
Vi söker vårdadmistratör/läkarsekreterare som kommer att arbeta omväxlande på vår regionmottagning och på laboratoriet. I tjänsten ingår sedvanliga vårdadministrativa uppgifter såsom journalskrivning, remisshantering, bokning av läkarmottagning samt telefonkontakt med patienter. Utöver detta varieras arbetet med diverse administrativa uppgifter som hantering och registrering av provsvar, bevakning av remissvar, administration av ronder, hantering av laboratoriumdokument med mera. Du kommer att få utrymme att både enskilt och tillsammans med klinikens övriga medarbetare initiera och driva kvalitets- och förbättringsarbeten. Det finns möjlighet att styra dina arbetsuppgifter mot dina egna intresseområden.
Utbildning och erfarenhet
Du har en vårdadministratör-/läkarsekreterarutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Det är önskvärt att du har erfarenhet av administrativt arbete. Har du erfarenhet av Cosmic och/eller något annat av Region Östergötlands IT-system är det en fördel. Mycket goda svenskakunskaper i både tal och skrift är ett krav. Detta då arbetet innefattar en hel del journalskrivning samt produktion av texter såsom PM, arbetsbeskrivningar och informationsmaterial.
Personliga egenskaper
För att du ska trivas hos oss är du som person uppmärksam, ser till helheten och är serviceintriktad och prestigelös. Du gillar att hjälpa övriga professioner med allt "runt omkring" och trivs som bäst när du får blanda arbetsuppgifter som kräver struktur och noggrannhet med mer övergripande utvecklingsprojekt. Du trivs med att vara en del av ett team och att samarbeta med kollegor både inom den egna professionen men också med andra yrkeskategorier. Att jobba administrativt på klinisk genetik innebär en stor variation av arbetsuppgifter, allt från telefonkontakt med patienter och remittenter till skrivjobb eller remisshantering för laboratoriet och mottagningen. Gillar du det och att ingen dag är den andra lik kommer du att trivas och vilja utvecklas med oss!
Anställning och information
Det här är en tillsvidaretjänst med tillträde enligt överenskommelse.
Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Verksamhetschef Katarina Nyhammar, 010-103 24 30.
Tillförordnad enhetschef Jenny Råsander, 010-103 30 47.
Ansökan
Sista ansökningsdag är den 5 september 2016. Då vi arbetar med löpande urval ser vi gärna att din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.
Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta IT-akuten på 010-103 30 00 under kontorstid.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
Region Östergötland
Kontaktpersoner på detta företaget
Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,
Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48