Vårdadministratör/läkarsekreterare, Kvinnokliniken i Motala

Arbetsbeskrivning

Kvinnokliniken i Linköping/Motala arbetar med samtliga verksamhetsgrenar inom kvinnosjukvården; alla former av gynekologisk öppen- och slutenvård med profilering mot högspecialiserad vård, cancerkirurgi, infertilitetsbehandlingar, all typ av obstetrik samt mödravård. Kvinnokliniken i Linköping betjänar patienter i behov av avancerad kvinnosjukvård från hela Sydöstra sjukvårdsregionen.

Kvinnoklinikens sekretariat är ett växande sekretariat som består av läkarsekreterare, kanslister, vårdadministratörer och enhetschef. De flesta enheter är lokaliserade på US men vi har också medarbetare i Motala och i receptionen på kvinnohälsan i Linköping.
Sekretariatets främsta uppgifter är att ansvara för vårdadministrationen i verksamheten, att ge god service till patienter, medarbetare, remittenter och studenter. Arbetet sker i olika IT-system såsom Cosmic, ROS, Obstetrix, Life med flera. Inom gruppen har man till stor del olika arbetsuppgifter då man är knuten till specifika enheter som arbetar efter olika uppdrag. Som led i att utveckla verksamheten, ha en hög kompetens och förstå varandras arbetsuppgifter har man sin huvudplacering mot en enhet och rotaterar till en annan schemalagt eller vid behov.
Vi arbetar aktivt med övertagande av vårdadministrativa arbetsuppgifter som idag utförs av vårdpersonal. Administrationen förändras och utvecklas. Sekretariatet står inför en spännande framtid!


Arbetsbeskrivning
Vi söker en vårdadministratör eller läkarsekreterare som vill arbeta i kvinnoklinikens sekretariat med placering på gynekologiska mottagningen i Motala.

Arbetet innebär cirka 50 % sedvanliga patientadministrativa arbetsuppgifter, mot gynekologiska mottagningen, såsom journalskrivning, diagnosregistrering, remisshantering och efterregistrering i kassamodulen. Arbetet utförs till största del i Cosmic.

Resterande 50 % kallar vi för CYT/PAD. Det innebär att arbeta med hantering av provsvar och planering av uppföljning på patienter med avvikande provsvar vid gynekologisk cellprovskontroll. Avvikande cellprov registreras manuellt i ett dysplasiregister. I detta register kontrollerar administratör att patienterna följer sina planerade uppföljningar. Varefter patienten kontrollerats med besök hos läkare och barnmorska/sjuksköterska ser administratören till att patienten får provsvar, information om planering samt gör bokningsunderlag för uppföljande kontroll. När patienten är färdigbehandlad återregistrerar administratör henne och hon fortsätter sina gynekologiska cellprovskontroller som innan. I vissa fall där avvikelsen varit av allvarligare karaktär följs patienten hela livet.

I Motala arbetar fyra medarbetare i sekretariatet. Man sitter två och två i stora rum och har ett nära samarbete med varandra. Hela kvinnoklinikens sekretariat består av cirka 25 medarbetare med olika arbetsuppgifter och yrkeskategorier såsom vårdadministratör, läkarsekreterare och kanslist.

Så här beskriver medarbetare att det är att jobba i KK sekretariat i Motala:

”Liten grupp med närhet till övrig personal samtidigt som vi är många i sekreterargruppen som man kan få hjälp av och utbyta idéer med. Vi är fyra sekreterare som trivs bra tillsammans. Bra, lugn miljö, stora härliga utrymmen, trevlig personal.”

”Att jobba i Motala och samtidigt tillhöra stora sjukhuset, universitetsjukhuset, är en stor fördel framför allt med tanke på vår egna utveckling inom yrket”

”På min arbetsplats anser jag mig sedd vilket är viktigt för mig för att man ska trivas”

”Varierande arbetsuppgifter med mycket ansvar med CYT/PAD samtidigt som man gör flera traditionella arbetsuppgifter som journalskrivning, fakturering, remisshantering etcetra. Det finns möjlighet att ta till sig nya intressanta arbetsuppgifter”

Utbildning och erfarenhet
Det är ett krav att du är utbildad vårdadministratör eller läkarsekreterare samt att du har erfarenhet av journaldokumentation i Cosmic. Det är inget krav men meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med bokningsskedjor i Cosmic. Det är positivt om du har kunskaper i excel och tycker det är ett roligt program att jobba i då dysplasiregistret är uppbyggt i det programmet.

Personliga egenskaper
Du är positiv som person, trivs bra med att arbeta självständigt men även i grupp. Du lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Du arbetar effektivt, är noggrann och utför dina arbetsuppgifter med hög kvalité. Du är flexibel och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Anställning och information
Det här är en tillsvidareanställning på 100 % med tillträde snarast, efter överenskommelse. Placering är på Kvinnoklinikens sekretariat, Lasarettet i Motala.

Upplysningar om tjänsten lämnas av: Enhetschef Yvonne Oldebring, 010-103 31 64.

Facklig företrädare för Vision är Slavka Spasojevic, 010-104 73 64.

Ansökan
Sista ansökningsdag är den 13 november 2016. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.

Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta IT-akuten på 010-103 30 00 under kontorstid.

Vi undanbeder  oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal  med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.

Region Östergötland

Kontaktpersoner på detta företaget

Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,

Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Östergötland
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • x
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 21 oktober 2016

Besöksadress

Region Östergötland
None

Postadress

Region Östergötland
Finspång, 58191

Liknande jobb


27 november 2024

Medicinsk sekreterare

27 november 2024

26 november 2024