OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår grupp med trevliga och kompetenta administratörer behöver kompletteras – är det dig vi söker?
Mag- tarmmedicinska kliniken (MT-kliniken) är universitetssjukhusets klinik för vård av medicinska sjukdomar i mag- tarmkanalen och hormonproducerande organ. Kliniken består av en öppenvårdsavdelning, dagvård, slutenvårdsavdelning, bäckenfunktionsenhet och endoskopi. Kliniken erbjuder sjukvård, omvårdnad och utbildning genom kompetens, empati och fruktbar forskning i ett gott arbetsklimat. Vi är extra stolta över att vara en klinik som ständigt jobbar med att utmana oss själva till att förbättra vår verksamhet med fokus på arbetsmiljön och vården för våra patienter. För oss är det viktigt att satsa på att vara bäst och erbjuda hög kvalitet.
Arbetsbeskrivning
Som läkarsekreterare/vårdadministratör är du en mycket viktig tillgång för verksamheten och våra patienter! Vi jobbar aktivt med att se över våra processer för att våra vårdadministratörer ska utföra så mycket som möjligt av det administrativa arbetet i vården och vi kan erbjuda stimulerande arbetsuppgifter inom en spännande specialitet. Det finns också goda möjligheter till vidareutbildning och utveckling inom olika områden.
Du kommer att arbeta med bland annat medicinsk dokumentation, posthantering samt arbete i klinikens kvalitetsregister. Då vår klinik är uppdelad i flera olika enheter blir både skrivandet och arbetsuppgifterna mycket omväxlande och vi tar gemensamt ansvar för alla diktat. Det finns även möjlighet att skriva på distans en dag i veckan om man önskar. Alla sekreterare/vårdadministratörer hos oss har olika ansvarsområden utöver journalskrivning som till exempel IT-resurs, fakturering, telefoniansvar etcetra.
Utbildning och erfarenhet
Du har examen inom vårdadministration och gärna relevant arbetslivserfarenhet. Erfarenhet av medicinsk dokumentation i Cosmic är meriterande för arbetet. Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Vi ser gärna att du har ITR utbildning.
Personliga egenskaper
Då vi är en organisation i framkant där fokus ligger på forskning och nya rön är det viktigt att du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och utmanas av förändringar. Du är bra på att ta initiativ, kan arbeta självständigt och är duktig på att prioritera. Att du är en positiv och flexibel person som kan bidra till att utveckla verksamheten tycker vi är självklart!
Anställning och information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
Upplysningar om tjänsten lämnas av vårdenhetschef på mag- tarmmedicinska kliniken Katarina Pihl Lesnovska, tel 072-511 81 50, katarina.pihl.lesnovska@regionostergotland.se
Ansökan
Sista ansökningsdag är 27 november 2016. Då vi arbetar med löpande urval ser vi gärna din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.
Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta IT-akuten på 010-103 30 00 under kontorstid.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
Region Östergötland
Kontaktpersoner på detta företaget
Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,
Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48