OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Röda Korset söker en administrativ stjärna till behandlingscentret i Skövde!
Svenska Röda Korset driver behandlingscenter för krigsskadade och torterade på sex platser i Sverige: Stockholm, Göteborg, Malmö, Skövde, Uppsala och Skellefteå. Målet för Svenska Röda Korsets behandlingscenter är att ge människor som utsatts för krigstrauma och tortyr, stöd och vård så att de kan återerövra sin psykiska och fysiska hälsa. Utöver kliniskt behandlingsarbete arbetar vi med att sprida kunskap genom att erbjuda utbildningar och information till olika målgrupper, såväl externt som internt.
Om oss
Röda Korsets Behandlingscenter i Skövde ger behandling åt traumatiserade flyktingar med uppehållstillstånd såväl som asylsökande och papperslösa. I vårt team ingår psykologer, psykoterapeuter, kurator, sjuksköterska, fysioterapeut, administratör och verksamhetschef.
Om tjänsten
Som vårdadministratör har du en nyckelroll i den dagliga verksamheten. Du är ansiktet utåt och tar emot besökare och förfrågningar över telefon. Du skapar trivsel och igenkänning för våra patienter och blir en viktig person i deras behandlingsresa. Du ser också till att allt praktiskt på enheten där du har övergripande ansvar men alla är delaktiga
Du är också det administrativa navet i vår mottagning. Bland annat bibehåller du struktur i vår journalhantering som du har huvudansvar för och tar fram regelbunden statistik från vårt journalsystem. Du registrerar patienter och håller kontakt med vårdgrannar samt andra aktörer kring patienten. Du håller ordning på beställningar av nytt material och konterar utgifter i vårt ekonomisystem samt VGR. Du ser till att gemensam IT- utrustning fungerar som den skall och lär upp ny personal i våra system. Regelbunden översyn av våra löpande avtal ingår också i dina arbetsuppgifter likaså delaktighet på behandlingskonferenser och liknande där du ansvarar för anteckningar.
Du kommer hamna i ett fantastiskt engagerat gäng med hög professionalitet, delaktighet och omsorgsförmåga. Du får regelbunden utbildning och handledning efter behov och har gemenskap med de övriga RKC -administratörerna. Vi bjuder också en friskvårdstimma i veckan samt kortare arbetstid under sommarhalvåret. Du kommer arbeta nära verksamhetschef och behöver vara både stresstålig och ha nära till skratt.
Du behöver ha med dig följande:
• Utbildning som vårdadministratör, läkarsekreterare eller liknande
• Några års relevant arbetslivserfarenhet
• Kunskaper i fakturering
• Mycket god datorvana, goda kunskaper i Officepaketet
• Erfarenhet av att jobba i och ta ut statistik från något patientjournalsystem
• God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska
Det är meriterande om du har erfarenhet av att jobba med patientjournalsystemet PMO, men inget krav. Det är positivt om du utöver svenska och engelska kan något ytterligare språk.
Som person är det viktigt att du:
• Tycker om att vara spindeln i nätet!
• Har en välutvecklad administrativ förmåga
• Är flexibel och ansvarstagande
• Har en mycket god samarbetsförmåga samt uppskattar att ta ansvar
• Har förmåga att se helheten
• Har intresse för och en god förmåga att möta människor i utsatta situationer
• Gillar problemlösning, du ser möjligheter istället för hinder!
Du står bakom Röda Korsets grundläggande värderingar. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Tjänsten omfattar heltid, tillsvidare med placering på Mariestadsvägen 90A. Tillträde så snart som möjligt eller enligt överenskommelse.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Annicka Lang, Verksamhetschef annicka.lang@redcross.se
Välkommen med din ansökan senast den 18/9!
Vi undanbeder oss samtal från säljare av rekryteringsrelaterade tjänster.