OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Linghem är samhället med närhet både till storstad och till natur. Med pendeltrafik når du Linköping på cirka 5 minuter och Norrköping på cirka 10 minuter.
Vårdcentralen har cirka 6 900 personer listade, som kommer från såväl samhälle som landsbygd.
Vårdcentralen är auktoriserad och tillhör Närsjukvården i centrala Östergötland. Vi har mycket goda resultat i både nationell patientenkät och landstingets egen medarbetarenkät. Verksamheten är primärvårdsverksamhet allt från barn-, akut-, till äldresjukvård. Vi samarbetar med kommun och försäkringskassa.
Bemanningen består av specialister i allmänmedicin och läkare under utbildning. Vi har läkarsekreterare, specialistsköterskor, psykoterapeut, dietist, fotterapeut, sköterskor i distriktsvård och barnhälsovård. Vi tar emot studenter från Hälsouniversitetet i Linköping. Vi är 15 medarbetare som har ett varmt och öppet arbetsklimat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en vårdadministratör/läkarsekreterare som delvis kommer att arbeta i vår reception och med dokumentation, bokning och remisshantering i journalsystemet Cosmic. I ditt arbete ingår även utvecklings-och kvalitetsarbete inom det administrativa området. Som vårdadministratör kommer du även ges möjlighet att arbeta i vårt personaladministrativa datasystem Heroma med flexrättning, scheman med mera samt även med vårt avvikelsesystem Synergi.
Utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som är utbildad vårdadministratör/läkarsekreterare och har erfarenhet av sedvanliga läkarsekreteraruppgifter. Arbetet kräver goda administrativa kunskaper, goda IT-kunskaper samt Cosmicvana. Erfarenhet i hantering av Landstingets olika IT- system är meriterande.
Personliga egenskaper
Arbetet ställer höga krav på ansvarstagande, flexibilitet samt god kommunikativ förmåga. Som person är du strukturerad och kan prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är kvalitetsmedveten och flexibel, har lätt för att ta till dig olika typer av arbetsuppgifter. Du har god samarbetsförmåga och god social kompetens. De egenskaper som vi värdesätter högt är att du har ett positivt tänkande, är noggrann och serviceinriktad.
Anställning och information
Det här är ett vikariat under föräldraledighet från den 1 juni 2014 till och med 31 augusti 2015.
Verksamhetschef Malin Moborn, 010-103 51 26.
Facklig företrädare för Ann Elebring, 010-103 51 95
Ansökan
Du ansöker genom att registrera ditt intresse online. Sista ansökningsdag är den 17 februari 2014.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Landstinget i Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
Landstinget i Östergötland