OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vårdcentralen i Valdemarsvik är en del av Närsjukvården i Östra Östergötland med ett upptagningsområde på 8 000 invånare, de flesta i glesbygd. Vi arbetar i en komplett primärvård som inkluderar läkarmottagning, sjuksköterskemottagningar, hemsjukvård inklusive PAH (primärvårdsansluten hemsjukvård), barnhälsovård, dietist, kurator, psykolog, laboratorium, sjukgymnaster och distriktsarbetsterapeuter. Som enda vårdgivare i kommunen med fem mil till närmaste sjukhus, har vi en mycket bred verksamhet som består av allt från akutsjukvård till kommunens äldreboende. På Vårdcentralen Valdemarsvik trivs vi tillsammans och arbetsklimatet karaktäriseras av öppenhet och korta beslutsvägar.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en engagerad vårdadministratör eller läkarsekreterare till en varierande tjänst på vårdcentralen. Vi kan erbjuda dig ett stimulerande arbete på en arbetsplats där vi arbetar aktivt med att utveckla verksamheten. Tjänsten innebär sedvanliga sekreteraradministrativa uppgifter, såsom dokumentering i journalsystemet Cosmic, remisshantering, visst receptionsarbete samt arbete i olika verksamhetsnära IT-system. Utöver det så finns stora möjligheter till personlig fördjupning inom olika områden. Du blir en del av vårt administrativa team där vi hjälps åt att hantera det som ska göras för dagen men du får även ta ansvar, egna initiativ och arbeta självständigt.
Utbildning och erfarenhet
Du har examen som vårdadministratör eller läkarsekreterare. Tjänsten kräver goda administrativa kunskaper och datorvana. . Det är meriterande om du har erfarenhet av Cosmic och andra relevanta IT-system för Region Östergötland Goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift är av stor vikt.
Personliga egenskaper
Arbetet sker i nära samarbete med administrativa teamet samt med övriga professioner på vårdcentralen varvid vi ser att du har en god samarbetsförmåga och ett positivt och flexibelt förhållningssätt. Du ska trivas med att ge god service då du delvis kommer arbeta i vår reception och ta emot patienter. Vidare för att passa i rollen bör du vara drivande, noggrann och ha förmåga prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. För denna rekrytering lägger vi stor vikt vid de personliga egenskaperna.
Anställning och information
Denna tjänst är tillsvidare 100% och tillträde 2017-05-01 eller efter överenskommelse.
Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Vårdcentralschef, Charlotte Kettle, 010-104 46 57 / 070-3985011, charlotte.kettle@regionostergotland.se
Facklig företrädare för Vision är Ingegerd Bergdal, 010-104 46 69
Ansökan
Sista ansökningsdag är den 31 december 2016. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.
Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta IT-akuten på 010-103 30 00 under kontorstid.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
Region Östergötland
Kontaktpersoner på detta företaget
Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,
Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48