OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kvinnokliniken i Linköping/Motala arbetar med samtliga verksamhetsgrenar inom kvinnosjukvården; alla former av gynekologisk öppen- och slutenvård med profilering mot högspecialiserad vård, cancerkirurgi, infertilitetsbehandlingar, all typ av obstetrik samt mödravård. Kvinnokliniken i Linköping betjänar patienter i behov av avancerad kvinnosjukvård från hela Sydöstra sjukvårdsregionen.
Kvinnoklinikens sekretariat är ett växande sekretariat som består av läkarsekreterare, kanslister, vårdadministratörer och enhetschef. De flesta enheter är lokaliserade på US men vi har också medarbetare i Motala och i receptionen på kvinnohälsan i Linköping.
Sekretariatets främsta uppgifter är att ansvara för vårdadministrationen i verksamheten, att ge god service till patienter, medarbetare, remittenter och studenter. Arbetet sker i olika IT-system såsom Cosmic, ROS, Obstetrix, Life med flera. Inom gruppen har man till stor del olika arbetsuppgifter då man är knuten till specifika enheter som arbetar efter olika uppdrag. Som led i att utveckla verksamheten, ha en hög kompetens och förstå varandras arbetsuppgifter har man sin huvudplacering mot en enhet och rotaterar till en annan schemalagt eller vid behov.
Vi arbetar aktivt med övertagande av vårdadministrativa arbetsuppgifter som idag utförs av vårdpersonal. Administrationen förändras och utvecklas. Sekretariatet står inför en spännande framtid!
Arbetsbeskrivning
Från årsskiftet ska administrativa medarbetare ansvara för receptionen på Kvinnohälsan som är belägen på Torkelbergsgatan i Linköping. Idag bemannas receptionen av vårdadministratör, kanslist och vårdpersonal. Att enbart ha administrativa medarbetare i receptionen är ett led i arbetsväxling för att rätt person med rätt kompetens ska arbeta med rätt uppgifter. Det är en utökning av medarbetare i Kvinnoklinikens sekretariat.
För att ha möjlighet att täcka receptionens öppettider (måndag-torsdag klockan 07.30-18.15, fredag kl 07.30-16.00) och kunna täcka upp vid sjukdom och övrig ledighet söker vi en vårdadministratör som vill arbeta både i receptionen på kvinnohälsan men också i sekretariatet på universitetssjukhuset mot gynekologiska mottagningen. I receptionen tar du emot, registrerar och hänvisar patienterna rätt. Vid behov bokar du tolk och taxiresor. Du registrerar uppgifter i Cosmic och i journalsystemet Obstetrix. Du kommer också ha egna ansvarsområden. På universitetssjukhuset arbetar du företrädesvis med sedvanlig journaldokumentation till att börja med men har du intresse och driv av att vilja arbeta med förändrings- och förbättringsarbete finns det utvecklingsmöjligheter inom vårdadministration. Arbetet kommer vara schemalagt. Tre dagar i veckan arbetar du på kvinnohälsan med 2 pass i veckan då du slutar klockan 18.15. Två dagar är förlagda med vanlig kontorstid i sekretariatet på plan 16 universitetssjukhuset.
Utbildning och erfarenhet
Du är utbildad vårdadministratör eller läkarsekreterare. Det är meriterande med vana från journalsystemet Cosmic och att tidigare ha arbetat i reception. Goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift är av stor vikt. Då man möter många patienter i receptionen med utländsk härkomst är det meriterande om du även har goda kunskaper i fler språk än svenska.
Personliga egenskaper
Receptionen är ansiktet utåt, varför det är viktigt att du är serviceinriktad, social och trivs med att arbeta i en reception. Du är tydlig i ditt sätt att kommunicera med kunder, patienter och kollegor. Du är noggrann och ansvarstagande och kan planera och organisera arbetet på ett effektivt sätt. Du har god samarbetsförmåga och har lätt för att anpassa dig till ändrade förhållanden. Du är intresserad av utvecklings- och förbättringsarbete. Du lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Du är noggrann och kvalitetsmedveten.
Anställning och information
Det här är en tillsvidaretjänst på heltid, med tillträde enligt överenskommelse dock senast 1 januari 2017.
Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Enhetschef Yvonne Oldebring, 010-103 31 64.
Facklig företrädare för Vision är Slavka Spasojevic, 010-103 30 00 under kontorstid.
Ansökan
Sista ansökningsdag är den 25 september 2016. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.
Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta IT-akuten på 010-103 30 00 under kontorstid.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
Region Östergötland
Denna tjänst utannonseras endast internt inom Region Östergötland.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,
Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48