Vårdadm/läkarsek - Jobba med det du brinner för i KK sekretariat

Arbetsbeskrivning

Kvinnoklinikens sekretariat är ett växande sekretariat som består av läkarsekreterare, kanslister, vårdadministratörer och enhetschef. De flesta enheter är lokaliserade på US men vi har också medarbetare i Motala och i receptionen på kvinnohälsan i Linköping.

Sekretariatets främsta uppgifter är att ansvara för vårdadministrationen i verksamheten, att ge god service till patienter, medarbetare, remittenter och studenter. Arbetet sker i olika IT-system såsom Cosmic, ROS, Obstetrix, Life med flera. Inom gruppen har man till stor del olika arbetsuppgifter då man är knuten till specifika enheter som arbetar efter olika uppdrag. Som led i att utveckla verksamheten, ha en hög kompetens och förstå varandras arbetsuppgifter har man sin huvudplacering mot en enhet och rotaterar till en annan schemalagt eller vid behov. Vi arbetar aktivt med övertagande av vårdadministrativa arbetsuppgifter som idag utförs av vårdpersonal. Administrationen förändras och utvecklas. Sekretariatet står inför en spännande framtid!

Arbetsbeskrivning
Är du intresserad av öppenvård, slutenvård, eller kanske Reproduktionsmedicinskt centrum? Vill du jobba med IT-frågor och telefoni eller hantera väntelistor och bokningskedjor? Brinner du för att koda diagnoser, eller vill du jobba med statistik i Cosmic Intelligence och Excel? Möjligheterna är många och skulle du, efter en tid, känna att du vill göra något annat inom kliniken så öppnar det sig ständigt nya möjligheter. Tjänsten kommer att formas efter din erfarenhet, kompetens och intresse!

Avdelning 21 bedriver dygnetrunt verksamhet. Man opererar till största delen patienter med gynekologisk cancer men utför även benign kirurgi. Man opererar tillsammans med andra kliniker och tar emot satelitpatienter från andra kliniker på universitetssjukhuset. Här bedrivs mycket forskning och många studier är på gång. Här är det ett ständigt flöde och stundom högt tempo. Det är omväxlande och man följer patienten administrativt från första remisskontakt till inskrivning, operation, vårdtid, eventuell vidareremiss/läkarkonferens till utskrivning. Till hösten planeras sekreterare att ta över operationsplaneringen från vårdpersonal vilket också innebär att man arbetar cirka 50 % i nära samarbete med vårdpersonal.

Gynekologiska mottagningen bedriver verksamhet dagtid. Här behandlas kvinnor som söker för gynekologiska besvär. Exempel på mottagningar är prolaps, inkontinens, dysplasi och abortmottagning. Här utför man även dagkirurgi. På gynekologiska mottagningen ansvarar man för väntelistor och bokningskedjor samt skriver anteckningar efter diktat gällande mottagningsbesök, akuta besök och operationer. Här behöver vi också en IT-resurs och telefoniansvarig sekreterare.  

Reproduktionsmedicinskt centrum (RMC) är specialiserade på utredning och behandling av ofrivillig barnlöshet och fertilitetsbevarande åtgärder. Här utför man behandlingar som regionerna/landstingen i Östergötland, Jönköping och Kalmar län beställer och får enligt överenskommelse även erbjuda assisterad befruktning till andra par.

På RMC arbetar man självständigt. Man arbetar bland annat med journaldokumentation, bokning/avbokning av paret till sköterskebesök, läkarbesök eller psykoterapeut, och fakturering. Då man bokar och dokumenterar i båda partners journaler och då faktureringen sker med så kallade PBE-koder är administrationen annorlunda än hur man vanligtvis arbetar med journaldokumentation. Önskemål om journalkopior hanterar sekreterare via 1177. Här arbetar man nära vårdpersonal med insikt och delaktighet i verksamheten och hur den bedrivs. Här behöver man tycka om att ha många bollar i luften!

Så här beskriver medarbetare att det är att jobba i KK sekretariat US:
"En av styrkorna på KK-sekretariat är att man kan ha varierande arbetsuppgifter som administratör här. Det finns ett brett spektra av uppgifter inom det vårdadministrativa yrket (remisser, bokningar, telefontider, små egna enheter att ansvara för etcetera)".

"Det finns möjlighetar att utvecklas i sitt yrke här. Vi får gå utbildningar och vi tar över arbetsuppgifter".

"Det är en öppen och positiv arbetsplats där vi hjälps åt och ställer upp för varandra"

"Ett roligt och ett mycket inspirerande arbete som ger mycket kunskap och stor inblick i kvinnoklinikens arbete."

"Intressant klinik med många olika enheter med varierande arbetsuppgifter."

Utbildning och erfarenhet
Du är utbildad vårdadministratör eller läkarsekreterare. Har du utbildning men ingen erfarenhet, låt inte det hindra dig från att söka! Du kan känna dig trygg i att du lärs upp av kunniga medarbetare som skapar ett introduktionsprogram och finns tillhands vid introduktion. Efter introduktionen finns de kvar som bollplank och kolleger.

Personliga egenskaper
Du är positiv som person, trivs bra att arbeta självständigt men även i grupp. Du lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Du arbetar effektivt, är noggrann och utför dina arbetsuppgifter med hög kvalité. Du är flexibel och prioriterar arbetsuppgifterna utifrån hela verksamhetens behov. Ansvarstagande och uppmärksam är andra egenskaper du har och använder dig av i ditt dagliga arbete. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Anställning och information
Tillsvidareanställning på 100 %. Arbetstider är förlagda dagtid måndag till fredag. Tillträde snarast, enligt överenskommelse. Placering är på Kvinnoklinikens sekretariat, universitetssjukhuset.

Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Enhetschef Yvonne Oldebring, 010-103 31 64.

Facklig företrädare för Vision är Ann-Christine Svensson, 010-103 29 23.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 9 april 2017. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.

Om du behöver teknisk support kontakta MTIT-akuten på 010-103 30 00 under kontorstid.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser. R

egion Östergötland

Kontaktpersoner på detta företaget

Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,

Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Östergötland
  • 3 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 23 mars 2017

Besöksadress

Region Östergötland
None

Postadress

Region Östergötland
Finspång, 58191

Liknande jobb


26 november 2024

Medicinsk sekreterare till Lugnetkliniken Vårdcentral

Medicinsk sekreterare till Lugnetkliniken Vårdcentral

26 november 2024

Operationsplanerare

Operationsplanerare

22 november 2024