Vardaga söker en projektledare med inriktning på samhällsrelationer och PR

Vardaga söker en projektledare med inriktning på samhällsrelationer och PR

Arbetsbeskrivning

Vardaga söker en projektledare som vill utveckla våra regionala och lokala samhällsrelationer och som är duktig på att skapa aktiviteter och PR som syftar till att öka kunskapen om äldreomsorg, skapa nya nätverk och synliggöra Vardagas expertkunskap.

Om oss

På Vardagas drygt 100 boenden runt om i Sverige erbjuder vi en äldreomsorg där varje dag är lika viktig. Hos oss möter du expertis och trygghet på varje äldreboende, korttidsboende, i hemtjänst och dagverksamhet. Vardaga är en del av Ambea som är ett av Nordens ledande omsorgsföretag med cirka 26 000 medarbetare i Sverige, Norge och Danmark.

Ditt uppdrag

Som projektledare kommer du att arbeta med våra nyetableringar av äldreboenden i ett antal kommuner runt om i landet. Du arbetar för att stärka vår lokala närvaro och har regelbunden kontakt med intresseorganisationer, äldre- och anhörigföreningar, pensionärsråd, politiska lokalföreningar etc.

Du anordnar event som öppet hus, föreläsningar och aktiviteter som syftar till att öka kunskapen om äldreomsorg, demenssjukdomar och synliggör Vardagas kunskap och erbjudanden. Tjänsten är en projektanställning under 12 månader.



Din erfarenhet och kunskap

- Vi tror du har erfarenhet av att arbeta som projektledare inom t.ex. PR, event eller marknadsföring.
- Du har god social kompetens och är duktig på att skapa nya nätverk.
- Du har en förståelse för hur det är att arbeta med områden som är politiskt styrda.
- Du är samhällsintresserad och vill bidra till och utveckla äldreomsorgen i Sverige.
- Politisk erfarenhet eller att ha arbetat med opinionsbildning är meriterade.


För att trivas tror vi att du är lösningsorienterad och van att arbeta självständigt utifrån en projektplan. Du är kreativ och kan leda projekt från idé till genomförande och är noggrann med uppföljning. Hos oss kommer du ha många kontaktytor både internt och externt och du trivs med att lyfta telefon och bokar gärna ett möte. Du rapporterar till styrgruppen för projektgrupp och blir formellt en del av Vardags verksamhetsutveckling. Resor ingår i tjänsten.

Vi erbjuder
Ledarskapsutbildade chefer - samtliga chefer går vårt ledarprogram.
Karriär- och utvecklingsmöjligheter - vårt mål är att 7 av 10 personer ska kunna internrekryteras till chefs- eller specialistroller.
Utbildning via vår egna utbildningsorganisation Lära - t ex att leda utan att vara chef, utbildning för dig som ska utbilda andra, rehabilitering, arbetsrätt, utvecklingssamtal och arbetsmiljö.

Vi har självklart även kollektivavtal, förmånsportal, tjänstepension, försäkringar och friskvårdsbidrag.

Om oss
Vi är granne med Mall of Scandinavia och vårt nya moderna kontor har stora utbildningslokaler, fina mötesplatser, en ljusgård samt utsikt över Råstasjön. Många av våra medarbetare uppskattar lunchpromenaderna runt sjön samt närheten till affärer och service i Gallerian.

Vi ses ofta i samband i trevliga sammanhang som t ex afterwork, fest och andra speciella högtidsdagar. Vi har omsorgstagare som praktiserar på vårt huvudkontor med allt ifrån administration till facility management för att få möjlighet till utveckling.

Alla chefer genomgår ett gediget ledarskapsprogram där syftet är att skapa ett gemensamt språk och syn på ledarskap. Vi vill ha ledare som är ansvarstagande, skapar tydlighet och delaktighet, coachar, ger och tar emot feedback, är prestigelösa och affärsmässiga.

Övrigt
Anställningsform: Projektanställning i 12 månader.
Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning
Tillträdesdag: Enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag: 31 okt. Tjänsten kan tillsättas tidigare så vänta inte med att ansöka.
För mer information kontakta: Gunilla Österlund, chef verksamhetsutveckling
Mail; gunilla.osterlund@vardaga.se

Facklig kontakt:
Vision, Magnus Sällström, Mobil: 076-6217721, Mail: vision@ambea.se

Ansökan
Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Läs gärna mer om hur det är att jobba på Ambea här (https://jobb.ambea.se/).

Kontaktpersoner på detta företaget

Ola Narverud Björéus
0733775898
Pernille Ramirez
+46 73 310 04 81

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ambea
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 oktober 2021
  • Ansök senast: 31 oktober 2021

Besöksadress

Vretenvägen 13, Stockholms län
None

Postadress

Vretenvägen 13
Stockholms län, 17129

Liknande jobb


 Supplier Manager

Supplier Manager

28 november 2024

Technical Writers

Technical Writers

11 november 2024

Techno Functional Consultant

Techno Functional Consultant

6 november 2024

11 oktober 2024