Vårdare Socialspykiatrin

Arbetsbeskrivning

Socialförvaltningen satsar, 2020 inspirerar vi andra! Tillsammans i samverkan med stort engagemang och delaktighet arbetar vi med ständiga förbättringar! Vi satsar på en attraktiv arbetsmiljö och en verksamhet i framkant!

Socialförvaltningen ger insatser till medborgare som på grund av ålder eller funktionsnedsättning behöver stöd i sin dagliga livsföring. Insatserna kan vara personlig assistans, boendestöd, boendeformer och daglig verksamhet. Vi arbetar målinriktat för att skapa en organisation med hög kompetens och kvalitet. En organisation med brukarmedverkan där individens behov sätts i centrum. Vårt motto är "Vi ger stöd till bättre liv med god kvalitet i varje möte."



ARBETSUPPGIFTER
Funktionshinderomsorgen är den del av Socialförvaltningen som verkställer insatser till personer med psykiska, fysiska och intellektuella funktionshinder samt till personer med missbruk och beroendeproblematik.

Tjänsten som vårdare är förlagd till en servicebostad, du ingår i ett arbetslag med olika kompetenser, kontaktmannaskap ingår i arbetet, du arbetar integrerat i arbetslaget. I servicebostaden bor individer i en ålder av ca 18-35 år.

Servicebostad är ett bistånd i form av stöd i den dagliga livsföringen riktat till särskilda målgrupper i särskilt boende. Till särskilda målgrupper hör bland annat personer med funktionsnedsättning.

Servicebostad är en särskild boendeform, ditt arbete är en praktisk och social insats som syftar till att underlätta för den enskilde att hantera sin vardag. Motivation och stöd utgör en viktig grund i det relationsskapande arbetet, även praktiska sysslor ingår. Arbetsuppgifterna är flexibla och omfattar exempelvis samtalsstöd, deltagande i social aktivitet, stöd med skötsel av boendet/lägenheten, stöd vid kontakter med myndigheter samt övrig livsförsel för den enskilde.


KVALIFIKATIONER
Vi söker Dig som har undersköterskeutbildning. Dina personliga kompetenser är att vara strukturerad, serviceinriktad och ha samarbetsförmåga. Andra viktiga egenskaper är problemlösande analysförmåga och personlig mognad. Du ska ha god kännedom om gällande lagstiftning och ha tidigare erfarenhet av arbete med målgruppen psykiskt funktionshindrade. I uppdraget ingår att bidra till sin egen, arbetsgruppens och verksamhetens utveckling. Tidigare erfarenhet av arbete med målgruppen psykiskt funktionshindrade krävs. Erfarenhet av arbete med målgruppen psykiskt funktionshindrade krävs.

ÖVRIGT
För att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan ber vi dig skicka din ansökan via vårt rekryteringsverktyg "Offentliga jobb". Ansök direkt via länken i annonsen.

Inför rekryteringsarbetet har Nässjö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jon Rydholm
0380-51 85 40
Fackliga representanter nås via Medborgarkontore
0380-51 80 00
Verksamhetschef Camilla Nord
0380-518963
Verksamhetschef Malin Johansson
0380-51 82 50
Verksamhetschef Jon Rydholm
0380-51 85 40
Stabschef ekonomi och IT Daniel Aronsson
0380-51 85 55
Områdeschef Angelica Florin
0380-518622
områdeschef Elisabet Lind
0380-51 82 59
områdeschef Pia Lindell
0380-51 88 16
Områdeschef Susanne Rundqvist
0380-51 87 98

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nässjö kommun, Socialförvaltningen Nässjö
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. 100% dagtid Schema. Arbetstiderna omfattar dagtid, kvällstid, helger och sovande jour nattetid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse.
  • Publicerat: 1 februari 2017

Besöksadress

Rådhusgatan 28 Nässjö
None

Postadress

Stadshuset, Rådhusgatan 28
Nässjö, 57132

Liknande jobb


Boendestödjare för timanställning

Boendestödjare för timanställning

14 november 2024

Boendestödjare sökes, fast tjänst start omgående

Boendestödjare sökes, fast tjänst start omgående

14 november 2024