OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Akutmottagningen, Mälarsjukhuset Eskilstuna
Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss.
Vill du vara med och leda akutmottagningen in i framtiden? Då är du den nya enhetschef på vår akutmottagning!
Arbetsplats
Vi är en akutmottagning med ca 75 medarbetare, sjuksköterskor och undersköterskor, som tar hand om ca 50 000 besök per år, dvs. 135 besök per dygn tillsammans med läkare från andra kliniker och är därmed den största akutmottagningen i Sörmland. Vi har även börjat resan med egna akutläkare under ST-utbildning. Vi jobbar aktivt med förbättringsarbete i syfte att strukturera, standardisera och säkra patientomhändertagandet och arbetsmiljön, samt har många spännande projekt på gång.
Akutkliniken består av tre enheter:
Akutmottagningen (AKM)
Akutvårdsavdelningen (AVA)
Administrativa enheten (AE)
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
Vi söker dig som:
Vill vara en god ledare
Vill utveckla verksamheten mot uppsatta mål
Tar tillvara på medarbetarnas kunskap och initiativkraft
Skapar förutsättningar för en god arbetsmiljö
Din kompetens
Vi söker i första hand en sjuksköterska med vårdbakgrund. Det är meriterande om du har erfarenhet av ledarskap och önskvärt att du även har ledarskapsutbildning. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper såsom god ledarskaps- och samarbetsförmåga. Du är trygg, har självinsikt och förmåga att sätta dig in i andras situation.
Som god förebild kommunicerar du på ett tydligt sätt och skapar engagemang och delaktighet. Du ska ha förmåga att planera och organisera verksamheten. För att uppnå uppställda mål krävs att du har ett strukturerat arbetssätt, utvecklingsvilja, är nytänkande och kan teamarbete. Du är kommunikativ och intresserad av att se medarbetare utvecklas i jobbet.
Anställningsform och sysselsättningsgrad
Tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse.
Information om tjänsten lämnas av
Verksamhetschef Birgitta Barkne Nilsson, 073-868 30 99.
Vårdförbundets representantger nås via vxl, 016-10 30 00.
Kom och jobba hos oss på Akutmottagningen.
Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2017-04-16.
Följ oss gärna på
https://www.facebook.com/lstsormlandJobbahososs
Se våra förmåner
http://www.landstingetsormland.se/extra-ingang/Jobba-hos-oss/Jobba-hos-oss/Vara-formaner/
Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär landstinget ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.
Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ann-Sofie Bredell
0150-560 10
Karin Illerström
0150-56010
Björn Johansson
0150-560 10
Mikael Palo, kultur- och utbildningschef, 070-518 72 42
Ann-Sofie Bredell
0150-560 10
Karin Illerström
0150-560 10
Linda Molander
0150-560 10
Kenth Persson
0150-560 10
Mikael Kjellander
0150-560 10
Peter Sköld
0150-560 10