OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vårdcentralen Åtvidaberg behöver nu stärkas med ytterligare medarbetare! Välkommen till en trevlig och positiv arbetsgrupp.
Åtvidaberg ligger cirka 35 minuters bilresa söderut från Linköping. Vårdcentralen bedriver en bred primärvårdsverksamhet som består av allt från akutsjukvård till kommunens äldreboende. På vårdcentralen finns läkarmottagning, specialistsköterskemottagningar, samtalsmottagning, dietist, fotvård, rehabkoordinator, laboratorium, kvinnohälsa, Rörelse och Hälsa, och barnavårdscentral inom en familjecentral. Vi är cirka 50 medarbetare som arbetar inom vårdcentralen som präglas av en god trivsel.
Vårdcentralen är en del av Primärvårdscentrum i Region Östergötland och är den enda i en kommun med cirka 11 500 innevånare, där de flesta är listade hos oss. Samverkan sker med Universitetssjukhuset och Medicinska fakulteten i Linköping.
Arbetsbeskrivning
Som vårdenhetschef har du en viktig och värdefull roll där du tillsammans med medarbetarna ska översätta verksamhetens mål i det dagliga arbetet med fokus på att förvalta det positiva. Du kommer leda, planera och utveckla verksamheten tillsammans med verksamhetschef, medicinsk ledningsansvarig läkare och övriga medarbetare.
Detta är en tillsvidareanställning på 100 % i din grundprofession inom Region Östergötland med ett tidsbegränsat chefsförordnande. Tillträde snarast eller efter överenskommelse.
Utbildning och erfarenhet
Det är ett krav att du har arbetat inom primärvård, har relevant utbildning och har erfarenhet av arbetsledande funktion. Du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.
Vi ser gärna att du har administrativ inriktning och god vana att arbeta med de olika systemen inom Regionen, så som Heroma/TeleQ/Cosmic.
Personliga egenskaper
Som person är du trygg, stabil och har god självinsikt. Du ser möjligheter i det mesta och är ”service minded” i ditt förhållningssätt till dina kollegor.
Du ska kunna arbeta mycket väl med andra och kunna lyssna, kommunicera och ha en god problemlösningsförmåga. Du arbetar självständigt och är bra på att organisera och skapa struktur i ditt och dina medarbetares arbete.
Vi vill ha rätt person på rätt plats vilket innebär att personlig lämplighet kommer att värderas högt vid tillsättning av tjänsten.
Läs gärna här om våra https://www.regionostergotland.se/Jobb-och-studier/Att-jobba-hos-oss/Vara-villkor-och-formaner/.
Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.