Vården.se söker en ambitiös Content Specialist!

Vården.se söker en ambitiös Content Specialist!

Arbetsbeskrivning

Vården.se är Sveriges största digitala samlingsplats för legitimerad sjuk-, hälso- och friskvård. Vi går nu in i en tillväxtfas och vi söker därför en Content Specialist på heltid för att joina vårt härliga team på Östermalm i Stockholm!


Om tjänsten som Content Specialist
Under 2020-2021 kommer vi att ta Vården.se till nya höjder! Därför behöver vi dig som vill skapa informativt och engagerande content till sajten och sociala medier. Rollen som Content Specialist är helt ny på Vården.se och innefattar flera områden. I tjänsten kommer du att:


Producera content; till exempel skriva blogginlägg, guidande innehåll och texter till sajten.
Ansvara för sociala medier (Facebook, LinkedIn, Instagram) och nyhetsbrev - både det operativa och strategiska arbetet.
Koordinera innehåll tillsammans med teamet.
Hjälpa till med administrativa uppgifter såsom att godkänna omdömen, besvara bloggkommentarer samt att uppdatera innehåll på sidan m.m.



Vem är du?
Vi söker dig som har något års arbetslivserfarenhet inom marknadsföring eller som har slutfört en yrkeshögskoleutbildning inom området och har bra kunskaper om sociala medier. Vi lägger större vikt på rätt inställning och potential än dina meriter. Vi tror att du passar som Content Specialist hos oss om du…


älskar att skapa content
verkligen tycker om att jobba med sociala medier (Facebook, Instagram och LinkedIn)
förstår vikten av målgruppsanpassning
har massor av idéer som du vill förverkliga
är flexibel och lösningsorienterad
vill vara en del av ett snabbt växande bolag



Krav för tjänsten
Språk: svenska (flytande)
Erfarenhet av att skapa content (text och bild)
Erfarenhet av och kunskap inom sociala medier och hur man bäst optimerar content på Facebook, LinkedIn och Instagram
God förmåga att uttrycka sig i skrift
Grundläggande förståelse för sökordsoptimering (SEO)



Detta är meriterande...
Kandidatexamen inom marknadsföring, språk, kommunikation, media eller liknande
Erfarenhet av Photoshop och InDesign
Erfarenhet av PR-arbete
Erfarenhet av att jobba med projektledningsverktyg såsom Trello eller monday.com



Det här kan vi på Vården.se erbjuda dig:
Utveckling. Det finns stora möjligheter för dig att utvecklas inom rollen som Content Specialist. I takt med att Vården.se växer kommer du att få chans att utveckla vårt arbete med sociala medier och strategier för marknadsföring.


Lagkänsla. Vårt härliga team på Vården.se består av både säljare, tekniker och kommunikatörer och vi hjälps alla åt för att nå de bästa resultaten. Förutom det ordnar vi ofta aktiviteter ihop vid sidan av jobbet eller åker på resor tillsammans.


Frihet under ansvar. Hos oss tar alla sitt ansvar för att arbetet ska bli gjort, men du har stor frihet att planera din arbetsdag. Då vi är ett litet team brukar alla vara på kontoret och jobba, men det finns möjlighet att arbeta på distans där dina arbetsuppgifter tillåter det.


Skicka in din ansökan redan idag!
Skicka in ditt CV och ett kort personligt brev (max 200 ord) till vår Site Manager Desirée Hylander på desiree.hylander@varden.se. Intervjuer sker löpande.


Om Vården.se
Vården.se är en privat söktjänst för vård och hälsa och varje månad görs över 350 000 besök på vår sida. För oss är det viktigt att hjälpa människor att välja rätt vård efter sina personliga preferenser - därför samlar vi all sjuk-, hälso- friskvård i Sverige. Vi tycker att det ska vara så enkelt som möjligt att hitta, jämföra och boka den bästa vården. www.varden.se

Artiklar i detta ämnet

  1. Datorarbetares muslekbesvär

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Vården Online Sverige AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 augusti 2020
  • Ansök senast: 18 september 2020

Postadress

Gyllenstiernsgatan 14 0TR
Stockholm, 11526

Liknande jobb


Vi söker en Webbredaktör

Vi söker en Webbredaktör

22 november 2024

15 november 2024

13 november 2024