OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kort om tjänsten
Vi söker två drivna administratörer med ett stort intresse för finansiella tjänster, för ett omgående uppdrag som värdepappersadministratör i Malmö. Tjänsten kommer att tillsättas omgående så tveka inte att ansök redan idag.
Om företaget
Uppdraget är en del av vår konsultverksamhet, på inledande 6 månader heltid, där du kommer att vara anställd hos Dreamwork och arbeta hos vår kund. För rätt person finns mycket goda chanser att tjänsten övergår till en tillsvidareanställning hos vår kund därefter.
Vår kund är en internationell organisation som är måna om att tillvarata kompetensen inom organisationen. För rätt person finns således långsiktigt goda utvecklingsmöjligheter inom organisationen och vi söker dig som ständigt vill utveckla ditt egna, gruppens och organisationens verksamhet.
Mer om tjänsten
I rollen som värdepappersadministratör kommer du att arbeta i ett härligt team som värdesätter initiativförmåga och ansvarstagande.
Du kommer att arbeta i en backofficefunktion med VP och/eller fonder och där dina huvudsakliga uppgifter kommer vara att:
- Registrera, skicka vidare och bevaka avveckling av affärer
- Hantera likvidbokningar i backofficesystem och banksystem på kunders depåer
- Överföringar av värdepapper och fonder
- Underhålla värdepappersregister
- Arkivera kund- och affärsunderlag
- Sammanställning av statistik
- Avsluta depåer
- Posthantering
Då vår kund är i ständig utvecklingsfas kan arbetsuppgifterna komma att förändras över tid varav det är viktigt att du tycker det är motiverande och inspirerande med förändring och utveckling.
Placering för tjänsten är i Malmö men den inledande upplärningen fram tills årsskiftet kommer att ske i Helsingborg.
Din profil
Vi söker dig med en stor egen drivkraft, som när du stöter på ett problem i första hand försöker ta reda på information och hitta en lösning på problemet. Samtidigt som du självfallet vågar be om hjälp om du ej kan lösa problemet. Du är en teamspelare som värdesätter ett bra samarbete och att hjälpas åt, samtidigt som du tar stort eget ansvar för ditt eget arbete och ansvarsområde.
Du har ett stort intresse för finansiella tjänster och vill i din nästa utmaning komma till en arbetsplats där du kan växa in i rollen och organisationen. Vi lägger större vikt vid detta än vid din formella utbildning och tidigare erfarenhet. Vi tror dock att det kan vara en fördel om du har en eftergymnasial utbildning och något års erfarenhet av en administrativ roll, men det är inget krav.
Du talar och förstår svenska obehindrat och har en god förståelse för engelska språket, som är koncernspråk hos vår kund. Vidare har du goda datakunskaper och lätt för att lära dig nya system.
Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan på vår hemsida www.dreamwork.se snarast möjligt, då urvalsprocessen sker löpande. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Frida Ellingsen på telefon 040-660 12 22 eller frida.ellingsen@dreamwork.com. Observera att vi tyvärr ej har möjlighet att ta emot ansökan via epost utan hänvisar till angiven länk. I denna process kan det komma att bli aktuellt med en kreditupplysning och uppvisande av ett utdrag från polisens belastningsregister.
Om Dreamwork
Vi på Dreamwork är People-Management-konsulter för människor och organisationer. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepeneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och finns på sju orter i Sverige med huvudkontoret i Helsingborg. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001 och under 2015 hade vi en tillväxt på 51%.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini
Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré
Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09