Värdepappersadministratör sökes till centrala Stockholm

Arbetsbeskrivning

Bemannia söker nu för kunds räkning en Värdepappersadministratör för heltidsarbete i centrala Stockholm. Uppdraget beräknas starta omgående och pågå i minst sex (6) månader. Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på Bemannia och uthyrd till vår kund som är verksam i den offentliga sektorn.

Dina arbetsuppgifter:

Värdepappersadministration, affärsavveckling, avstämningar, värdering och prissättning av portföljer och rapportering.

Dina kvalifikationer:

- Tre (3) års arbetslivserfarenhet inom yrkeskategorin och högskoleutbildning inom ekonomi och finans, eller gymnasieutbildning eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet inom yrkeskategorin.

- Goda kunskaper i svenska och engelska avseende tal och skrift. - goda datakunskaper i kontorsstödsprogramvara.

- Erfarenhet av SimCorp Dimension är meriterande

Dina personliga egenskaper:

Som person är du strukturerad och kvalitetsmedveten med en god kommunikativ förmåga. Vi ser även att du är serviceinriktad, lyhörd och självgående i ditt arbete.

Vi värdesätter de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Vi värdesätter de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Så här söker du:

Om Du finner tjänsten intressant rekommenderar vi Dig att registrera Din ansökan på vår hemsida (www.bemannia.se/cvregistrering), detta så att du ligger med i vår databas även för framtida rekryteringar.

Det går även att skicka in Din ansökan innehållandes CV och ett personligt brev till jobb@bemannia.se, märk ansökan med referens: "Värdepappersadministratör"

Skicka in din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter runtom i Sverige.

Bemannia är medlem i Bemanningsföretagen och är ett auktoriserat bemanningsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna samt SEKO. Bemannia är kvalitetscertifierat enligt Kvalitetsledningssystem ISO 9001:2008, Miljöledningssystem 14001:2004 samt Arbetsmiljöcertifierat enligt OHSAS 18001:2007. Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 35 år.

Välkommen till Bemannia - Rätt Person Direkt!

www.bemannia.se www.facebook.com/bemannia

Kontaktpersoner på detta företaget

Johanna Ebermo

Carolina Elfving

Mattias Söderberg

Linus Lindersjö

Edith Malm

Gunilla Lindell

Anders Scabuzzo

Matilda Nyberg-Dahlbäck

Helen Schoultz

Annika Englund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia Kontor Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 12 februari 2014

Besöksadress

Sveavägen 155 11346 Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


16 november 2024

Redovisningsekonom till Arthrex

Redovisningsekonom till Arthrex

15 november 2024

Redovisningskonsult sökes till Novia Ekonomi!

Redovisningskonsult sökes till Novia Ekonomi!

16 oktober 2024

16 oktober 2024