OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till en viktig myndighet i Stockholm söker vi nu en värdepapperadministratör! Har du tidigare arbetslivserfarenhet inom fond- och värdepappersadministration samt erfarenhet av SimCorp?
Är du tillgänglig för att starta uppdraget omgående?
Välkommen in med din ansökan!
Arbetsbeskrivning
Vår kund behöver förstärka sin enhet med en värdepappersadministaratör som kommer utföra följande arbetsuppgifter;
- Avveckla värdepappersaffärer
- Corporate actions
- Värdera och prissätta portföljer
- Fondadministration
- Säkerhetshantering
- Intern och extern rapportering
- Informera och stödja avdelningens redovisningsekonomer
Vem är du?
För att lyckas i rollen ska du uppfölja;
• Högskoleutbildning inom ekonomi och finans eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet inom inom bank, finans/försäkringsbolag eller annan kapitalförvaltare
• Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som ekonom inom bank, finans/försäkringsbolag eller annan kapitalförvaltare.
Du ska även uppfölja följande;
• Erfarenhet av fond- och värdepappersadministration.
• Erfarenhet av att bevaka samt administrera svenska och utländska corporate actions.
• Erfarenhet av affärsavveckling.
• Erfarenhet av att arbeta i systemet SimCorp Dimension.
• Goda kunskaper i MS Office, främst Excel.
• Kan kommunicera på svenska och engelska obehindrat i tal och skrift.
Du har även en god förståelse för de finansiella marknaderna och värdepappershandel, du har ett noggrant arbetssätt och är kvalitetsmedveten, flexibel och stresstålig. I rollen är det viktigt att du kan leverera mot fasta deadlines samt att du är ansvarsmedveten och har ett strukturerat arbetssätt.
Det är meriterande för tjänsten om du har flerårig och gedigen erfarenhet av att självständigt ansvara för hantering av svenska och utländska corporate actions. Det är även meriterande du har flerårig erfarenhet av att arbeta i systemet SimCorp samt att du har erfarenhet av finansiell redovisning. Har du också erfarenhet av värdering och prissättning av portföljer anses detta meriterande.
Du erbjuds
Ett konsultuppdrag med omfattning på heltid 100% med start omgående och pågår till och med 2022-12-31, med chans till förläggning på 6 månader. Kontoret är beläget i Stockholm city. Du kommer att bli anställd av Jurek Rekrytering & Bemanning och vara uthyrd till vår kund. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta konsultchef Kajsa Liden Kajsa.liden@jurek.se
Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se.
Om Jurek
Jurek är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52