OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
FÖRETAGET
Länsförsäkringar erbjuder bank- och försäkringstjänster för privatpersoner, företag och lantbrukare. Länsförsäkringar (https://www.lansforsakringar.se/) är på ett unikt sätt ägt av sina kunder och företaget strävar dagligen mot att ge uttryck för sina värderingar och att leda en verksamhet som de anställda är stolta över att representera.
När du arbetar för Länsförsäkringar så kommer du att samarbeta med prestigelösa kollegor som genomgående arbetar mot att skapa mervärde för sina kunder. Detta arbete innefattar inte minst Länsförsäkringars Depåadministration i Helsingborg, vilket är det team som administrerar och supporterar verksamheten kopplad till värdepapper.
För skala upp och strukturera Depåadministrationen så söker nu Länsförsäkringar efter en Värdepappersspecialist med funktionsansvar.
DU ERBJUDS:
- Möjligheten att vara en del av en kundägd och värderingsstyrd bank.
- Ett förmånligt anställningspaket.
- Mandat att, på riktigt, kunna påverka verksamhetens processer.
ANSVAR OCH UPPGIFTER
Depåadministrationen är en backoffice-funktion där du och dina kollegor kommer att arbeta med administration kopplad till kunders sparande i IPS/ISK/Depå, samt direktsparande inom fonder. I din roll som Värdepappersspecialist kommer detta bland annat att innefatta:
- Flytt av värdepapper.
- Avstämningar.
- Likvidbokningar.
- Myndighetsrapportering.
I ditt arbete kommer du kommer även att arbeta med andra linjens support till bankrådgivare, samt med olika projekt och förbättringsarbeten.
KVALIFIKATIONER:
- Eftergymnasial ekonomiutbildning eller motsvarande arbetserfarenhet (ex. backoffice eller administration) inom värdepappersområdet.
- Talar och skriver obehindrat på svenska.
- Tidigare erfarenhet av att arbeta med VPC.
SOM PERSON ÄR DU:
- Analytisk. Du identifierar problem, diagnostiserar potentiella orsaker och föreslår lämpliga lösningar
- Självorganiserande. Du planerar ditt arbete systematiskt, du hanterar parallella arbetsuppgifter effektivt och du levererar i tid,
- Initiativtagande. Du har ett förbättringsdriv, förutser framtida behov och tar självmant initiativ som gynnar verksamheten.
- Noggrann. Du identifierar naturligt det som andra missar och levererar ett fullständigt och korrekt arbete.
I den här rekryteringsprocessen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.
PRAKTISK INFORMATION
Start: enligt överenskommelse.
Arbetets omfattning: heltid.
Plats: Helsingborg.
Anställningsform: Detta är en rekrytering och anställningen sker direkt hos vår kund. Lön, villkor och dylikt diskuteras därför separat.
I den här rekryteringen är det Länsförsäkringars önskemål att frågor rörande tjänsten hanteras av A-hub. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen är du därför välkommen att kontakta oss.
Urvalet sker löpande, så ansök gärna så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!