OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kalmar Auktionsverk är "Sydöstra Sveriges Auktionshus". Vi arbetar över Kalmar, Blekinge och Ölandslän. Vi är ett traditionellt auktionshus som flyttar föremålen ut över Sveriges gränser. Vi är en del av samarbetet "Auctionet.com" som är en ledande marknadsplats för ett flertal etablerade auktionshus i Sverige.Auctionet har över 400.000 besök på hemsidan varje månad med över 40.000 bud/månad med budgivare från över 50 länder.
Tjänsten består av en kombination mellan intendent och tjänsteman på en traditionell Auktionsfirma. Den anställde kommer att få en tjänst som intendent på Kalmar Auktionsverk. Tjänsten som intendent innebär det fulla ansvaret för ett speciellt område som auktionsverket handlar inom.
DETALJERAD ARBETSBESKRIVNING:
-Värdering hos kund eller på plats i auktionskammaren
-Inskrivning och katalogisering av auktionsobjekt
-Hämtning av föremål hos kund
-Kundkontakter via telefon och mail
-Upprättande av försäljningkontrakt/avtal med kund
-Utlämning av föremål/objekt till kund
-Registrering av betalning
KVALIFIKATIONER:
Datorvana, hantering av MS Word och MS Excel samt Mac photo program, noggrann.
Fil kand i konsthistoria eller motsvarande kunskap och erfarenhet.