OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Kultur är en viktig del av Stockholms nervsystem och berör miljontals människor varje år. På Kulturförvaltningen arbetar vi tillsammans för att stärka kulturlivet i Stockholm. Vi skapar möjligheter för stadens invånare och besökare att ta del av och själva skapa kultur. Hos oss råder ett öppet arbetsklimat där medarbetarna i allra högsta grad är delaktiga i utvecklingen. Var med och bidra till att Stockholm växer med kultur!
Välkommen till Liljevalchs
Liljevalchs visar konst och form i ca femton utställningar om året.
Liljevalchs utställningsprogram vänder sig både till den riktigt breda publiken och dem som är särskilt intresserade av vissa konstnärskap eller konst- och formriktningar. Varje nytt konstår inleds med den välkända jurybedömda Vårsalongen. Liljevalchs tillhör Stockholms stad och invigdes 1916 som den första självständiga och offentliga konsthallen för samtidskonst i Sverige.
Nu söker vi en värdkoordinator för ett föräldravikariat på ca sju månader med möjlighet till förlängning.
Ditt uppdrag
Som värdkoordinator ansvarar du för att samordna och arbetsleda Liljevalchs värdar. Deras arbetsuppgifter innebär bl.a. att välkomna och ta emot Liljevalchs besökare i entré, butik och utställningssalar samt att med engagemang och känsla förmedla information om konsthallens verksamhet. De vaktar även konsten, tar hand om besökarnas säkerhet och håller i visningar. I viss mån hjälper de även till med administrativa uppgifter och arbetar under event. En stor del av arbetet som värdkoordinator sker i samråd med övriga i organisationen, däribland butiksansvarig, utställningsproducent och ansvarig för hus och säkerhet. Värdkoordinatorn rapporterar till Liljevalchs vice konsthallschef.
Dina arbetsuppgifter inkluderar bl a att:
- Schemalägga och bemanna värdar utifrån konsthallens behov
- Arbetsleda värdarnas dagliga arbete i konsthallen
- Ombesörja rekrytering av nya värdar
- Planera och genomföra upplärning och introduktioner
- Hitta ersättare vid frånvaro och sköta byten av arbetspass
- Ansvara för samordning och förmedling av internkommunikation till värdarna
- Administrera kommunikationskanaler och hålla regelbunden korrespondens
med samtliga värdar
- Ansvara för att receptionerna är i ett snyggt och ordnat skick
Din bakgrund
För att trivas och lyckas i rollen söker vi dig som är en trygg arbetsledare som skapar engagemang, delaktighet och uppnår målsättningar genom andra. Du är relationsskapande, och kommunicerar tydligt. Som värdkoordinator arbetar du med många olika roller inom konsthallen. Det är därför viktigt att du har mycket god samarbetsförmåga och är serviceinriktad. Tjänsten omfattar mycket administrativt arbete som kräver att du är strukturerad och noggrann. Därtill är du självgående, flexibel samt är lugn och stabil vid stressfulla och oväntade situationer. Du är initiativtagande och fokuserar på att uppnå resultat.
Vi söker dig som har:
- Minst gymnasieutbildning
- Arbetslivserfarenhet av koordinering och arbetsledning
- Arbetslivserfarenhet av schemaläggning
- Arbetslivserfarenhet från service och/eller besöksnäring
- Goda språkkunskaper i svenska och engelska, skriftligt såväl som muntligt
Meriterande:
- Eftergymnasial utbildning inom konstvetenskap, pedagogik, projektledning, service eller annat område som kan anses vara relevant för tjänsten
- Arbetslivserfarenhet som musei- eller konsthallsvärd, eller annan arbetslivserfarenhet inom kulturområdet
- Kunskaper inom modern och samtida konst
- Ytterligare, för tjänsten relevanta, språkkunskaper
Övrigt om tjänsten
Kvälls- och helgtjänstgöring kan förekomma. Det är prioriterat om du kan börja din tjänst den 1 oktober alternativt enligt överenskommelse. Tjänsten är ett vikariat på 100% mellan 1 oktober 2023 och 30 april 2024.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.