OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ger-, rehabkliniken Nyköpings lasarett
Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!
Om oss
Strokeavdelningen är en avdelning där vi främst vårdar stroke- och TIA-patienter, utöver detta tar vi även emot patienter med förvärvade hjärnskador för rehabilitering och i nuläget vårdar vi även amputationspatienter.
Verksamheten på strokeavdelningen är uppbyggd av multiprofessionella team där personal med olika kompetens tillsammans arbetar för att patienten ska få en god vård och rehabilitering efter stroke. Kärnteamet i det dagliga arbetet består ofta av läkare, sjuksköterska, strokesjuksköterska, undersköterska, fysioterapeut och arbetsterapeut. Dietist, logoped och kurator finns att konsultera vid behov.
Med patienten i fokus planeras och genomförs vården och rehabiliteringen under vårdtillfället.
Är du intresserad av att arbeta med vårdutveckling, handledning och utbildning i kombination med att arbeta kliniskt som sjuksköterska på strokeavdelningen, kanske detta är arbetet för dig!
Vi söker en innovativ och driven samt inkluderande sjuksköterska, som vill arbeta med utveckling inom strokevården.
Dina arbetsuppgifter
Att arbeta som vårdledare/sjuksköterska på strokeavdelningen innebär att arbeta
50 % som vårdledare och 50% som sjuksköterska. Arbetet är omväxlande, inspirerande och lärorikt professionellt såväl som på det personliga planet. Det ger en gedigen kompetens både inom projektledning och i medicinsktekniska moment samt i förmågan att se helheten kring patienten.
Som sjuksköterska på strokeavdelningen utför vi kvalificerad vård som utgår från de Nationella riktlinjerna för vård av strokepatienter. Som sjuksköterska har du ansvar för 6-7 patienter och arbetar i ett vårdlag med två undersköterskor. Vården innefattar bland annat strokekontroller, omvårdnad, provtagning, infusioner, smärtlindring, avancerade såromläggningar, hantering av drän, sonder, katetrar, trakeostomi med mera.
I din roll som vårdledare arbetar du i nära samarbete med flera professioner och med andra vårdledare. Du har ett stort ansvar att driva utveckling och kvalitetsförbättring inom verksamheten. Du arbetar på uppdrag av vårdenhetschefen/biträdande vårdenhetschef.
Vårdledartjänsten syftar till att driva vården framåt samt att arbeta för en hög patientsäkerhet och god vårdkvalitet i alla verksamhetsområden samt att inneha handledarrollen i omvårdnadsarbetet. Utöver detta ingår även att fungera som mentor för nyanställd omvårdnadspersonal
I arbetet är det viktigt att vara idérik och uthållig, samt ha förmågan att se saker ur flera perspektiv. Vidare krävs en god struktur och helhetssyn på verksamhetens uppdrag. Som sjuksköterska/vårdledare behöver du kunna samarbeta med samtliga på avdelningen.
Din kompetens
Du som söker är legitimerad sjuksköterska alt. specialistsjuksköterska, med klinisk erfarenhet och ett stort intresse för utvecklingsarbete inom strokevården. Meriterande är tidigare erfarenhet av utveckling och förändringsarbete och gärna erfarenhet från strokevård.
Arbetet kräver att du är initiativrik, lyhörd, flexibel, uthållig, strukturerad och kan arbeta självständigt. Men vi tror också att du har god förmåga att samarbeta inom och mellan professioner och har lätt att skapa kontakter med patienter och anhöriga. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Anställningsform
Tillsvidareanställning på heltid eller enligt överenskommelse. Tillträde enligt överenskommelse.
Tjänsten som vårdledare innebär tjänstgöring 50 % av arbetstiden dagtid och mån-fre övriga 50 % arbetar du som sjuksköterska på schema, dag och kväll med tjänstgöring var fjärde helg, utifrån individuell schemaplanering.
Information om tjänsten lämnas av
Vårdenhetschef Annika Olsson, 073-867 63 48.
Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00.
Kom och jobba hos oss på vår trevliga strokeavdelning!
Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2022-08-22.
Intervjuer kan komma att ske löpande.
Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)
Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/)
Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.
Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.