OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hotel Amalias Hus är ett fyrstjärnigt boutiquehotell beläget i Gränna, 15 minuters bilfärd från Jönköping via E4:an. Här förenas 1700-talets stilfullhet och elegans med exklusiv atmosfär och förstklassig service. Hotellet har 20 rum och sviter som alla är individuellt och tidsenligt inredda med fokus på att ge gästen en upplevelse av exklusiv miljö kombinerat med modern komfort och bekvämlighet.
Hotel Amalias Hus har vunnit ett flertal nationella och internationella utmärkelser. 2018 blev Hotel Amalias Hus utvalt till ett av endast 50 hotell i välansedda White Guide, 2017 blev hotellet utnämnt av internationella Luxury Travel Guide till Sveriges bästa boutiquehotell och 2016 till Sveriges främsta hotell i kategorin "Luxury meeting & conference center". 2017 fick hotellet utmärkelsen Traveller's Choice av Tripadvisor och blev därmed rankat som ett av Sveriges fem bästa mindre hotell.
Hotellets ägare satsar hårt på att ständigt utveckla hotellet både vad gäller kvalité och service. Gästerna är huvudsakligen privatpersoner som söker en exklusiv upplevelse, samt konferenser och affärsresenärer. Hotel Amalias Hus vill utmärka sig för sitt varma värdskap och höga servicenivå i kombination med dess goda kök som dessutom numera är en del av Regional Matkultur med fokus på lokala smaker och närproducerade råvaror samt hotellets unika miljöer.
Vi söker dig som är nyfiken på att lära dig nya saker, är glad och utåtriktad och älskar service. Vi har höga ambitioner och vi tror att du sporras av att vara en del av att nå våra mål. Vi tycker om att utvecklas och har ett stort engagemang för det vi gör. Därför söker vi dig som brinner för service och som driver dina kollegor framåt med positiv anda.
Såväl erfarenhet som utbildning ett plus men det är viktigare att du har har en varm personlighet med ett öga för de små detaljerna. Viljan att göra något bra för någon annan och ta det där extra lilla steget för att överträffa gästens förväntningar ska falla dig naturligt.
I dina arbetsområden ingår kvällspass och mellanpass under vardagar och helger med bl.a. receptionsarbete så som bokningar via telefon och mail samt incheckning / utcheckning av gäster. Under eftermiddagen är du värden/värdinnan som med ett leende och varmt bemötande ser till att våra gäster får ett så bra första intryck av hotellet som möjligt. Du dukar matsalen inför kvällens servering och är behjälplig med eventuella önskemål eller frågor som våra gäster har och ser till att de blir väl omhändertagna och upplever att vi erbjuder en service utöver det vanliga. Under eftermiddagar kan du också komma att hjälpa till vid framdukning av vårt Afternoon Tea. Under kvällen är du med i serveringen i hotellets matsal.
Vi söker dig som helt enkelt älskar att själv bo på hotell och förstår att bra service och vikten av ett gott första intryck är bland det viktigaste och mest avgörande för gästens helhetsupplevelse av sin vistelse och hotellet. Vi ser gärna att du är driven och tycker om att ta ansvar i form av att du ser till och själv säkerställer att eventuella önskemål från våra gäster utförs och följs upp.
På Hotel Amalias Hus arbetar vi över och tillsammans med hotellets olika avdelningar. Vi sätter alltid våra gäster och deras upplevelse i centrum, oavsett tjänst eller arbetsuppgift. Du kommer att vara en del av ett mindre team där varje medarbetare är en nyckelperson. Därmed behöver du vara flexibel och ha god samarbetsförmåga. Du förväntas ta ett helhetsansvar för att gästen ska få en så bra upplevelse av sin vistelse som möjligt. Att vara lyhörd, ödmjuk, ansvarsfull och prestigelös är något som bör känneteckna dig som person.
Vi söker dig som:
• Har nära till skratt och hjärtat på rätt ställe.
• Tycker det är viktigt att gästen får en så bra upplevelse som möjligt och är beredd att gå ett extra steg för det.
• Gärna ha erfarenhet inom servering/reception.
• Kan flytande svenska och engelska.
• Är representativ för hotellets profil.
• Har en positiv inställning där ingenting är omöjligt, och är uppmärksam på gästens behov.
• Är flexibel och har god samarbetsförmåga.
• Är engagerad, noggrann och ansvarsfull.
• Är en stresstålig och lösningsorienterad lagspelare.
• Kan arbeta självständigt och tar naturligt egna initiativ till att lösa uppgifter eller problem.
Om du inte har erfarenhet eller utbildning, ger vi dig gärna den träning och utbildning som du behöver på plats.
Tjänsten är på heltid och kommer med varierande arbetstider mellan 12.00 - 00.00 såväl vardag som helg.
Observera att urval och intervjuer kommer att ske löpande och då vi helst ser att den tillsätts snarast kan det innebära att den tillsätts innan ansökningstiden gått ut.
• Lön enligt kollektivavtal.
Övrig information:
• Om du inte bor i Gränna så behöver du ha möjlighet att ta dig till och från Gränna oberoende av kollektivtrafiken.
• Arbetstider varierar mellan ca 12.00 - 00.00 beroende på olika pass.
Krav:
Körkort:
* B (Personbil)
Kontaktpersoner på detta företaget
Caroline Larsson
Caroline Larsson