OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
VårgårdaHus tillverkar ca 320 hus per år och omsätter 500 MSEK. Företaget har 80 anställda samt ett 20-tal säljande agenter. VårgårdaHus har under de senaste åren expanderat kraftigt och omorganiserar nu för att möta marknadens behov och skapa en effektiv värdekedja tillsammans med ägarna HusCompagniet.
Dina arbetsuppgifter
I tjänsten som Kund- & Leveranssupport (Customer Delivery Support / CDS) kommer du att ansvara för att serva husprojekten i framställande- och eftermarknadsfasen. Detta innefattar framförallt administrativa arbetsuppgifter som är relaterade till husprojekten efter att husen är färdigproducerade i fabriken och fram till dess att de är besiktigade, godkända och överlämnade till slutkund. Till dessa uppgifter hör även att löpande ha kontroll och informera säljare/agenter om projektens status vad gäller inköp, tidsplan och budget.
Som expert på VårgårdaHus standard- & tillvalssortiment, spelar du en viktig roll i att stötta bolagets agenter och säljare vid försäljning av företagets hus. Under byggtiden har du en löpande dialog med entreprenörer för att säkerställa att tidsplan och budget hålls. Inom ditt ansvarsområde ligger även vissa inköp för att projekteten ska kunna uppfylla kundens önskemål utifrån överenskomna/sålda ramar.
Dessutom innefattar tjänsten att granska ordererkännanden från leverantörerna, kontering och attestering av leverantörsfakturor samt att ansvara för besiktningsprotokollet och att de punkter som är relaterade till materialsatsen åtgärdas. Vid eventuella reklamationer ansvarar du även för att följa upp dessa.
I rollen ingår även att följa upp avslutade projekt, samt delta aktivt i förbättringsarbete för att effektivisera och kvalitetssäkra ditt och företagets processer.
Din profil
Vi tror att du som söker tjänsten är en självständig person som är van vid att jobba i projektform och har lätt för att samarbeta. Du förstår både kundens och organisationens intresse och jobbar för att hitta den bästa gemensamma lösningen. Rollen innefattar ett stort kontaktnät såväl internt i bolaget, som externt med säljare/agenter, köpare, leverantörer och entreprenörer. Detta gör att din sociala kompetens och förmåga att kommunicera är oerhört viktig. Du behärskar engelska och svenska flytande i tal och skrift.
Du har lätt för att skifta fokus mellan helhetsperspektiv och detaljnivå och är noggrann och proaktiv i ditt sätt att arbeta. Troligtvis har du jobbat med offert- och orderhantering tidigare och det är en stor fördel om du har erfarenhet från byggbranschen och husbyggnadsprocesser, samt av planering och logistik.
Att du tycker om administrativa arbetsuppgifter är en grundförutsättning för att klara rollen. Då flertalet av arbetsuppgifterna är relaterade till ekonomiska faktorer ser vi gärna att du har en utbildning eller erfarenhet inom ekonomi. Har du dessutom lite koll på konsumenttjänstlagen och entreprenadjuridik är det extra meriterande.
För att trivas som Kund- och Leveranssupport tror vi att du är en person som drivs av att påverka, utveckla och förbättra både ditt eget arbete och organisationens. Din analytiska förmåga gör att du känner dig trygg med att självständigt ta beslut och även att lämna ifrån dig välgrundade beslutsunderlag.
På VårgårdaHus får du jobba med en stor och spännande förändringsagenda och bidra till företagets utveckling tillsammans med kompetenta medarbetare som prioriterar samarbete och arbetsglädje för att lyckas!
Tjänsten är på heltid med tillträde så fort som möjligt. Du kommer att bli inhyrd konsult via Söder & Co med uppdrag på VårgårdaHus med goda möjligheter till förlängning. Låter detta som något du skulle trivas med? Tveka då inte att söka tjänsten på www.soderco.se. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut.
Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende.
Söder & Co ska bidra till ett inkluderande samhälle där människor utmanas, har framtidstro och känner sig delaktiga. Utifrån kompetensprövning ger vi alla människor möjligheter på arbetsmarknaden och i samhället i stort, oavsett etnicitet, religiös övertygelse eller sexuell läggning. Hos oss gör människor skillnad.
Som anställd hos oss på Söder & Co arbetar du som konsult på uppdrag ute hos våra kunder. För oss är det av största vikt att du känner dig trygg i din anställning. Genom att vi är ett auktoriserat bemanningsföretag, ställer det krav på oss som arbetsgivare och det gör att du som konsult kan känna dig säker på att vi följer de kollektivavtal som är framförhandlade av parterna. Om ditt uppdrag tar slut hos en kund, kommer vi att göra allt vi kan för att hitta ett nytt uppdrag till dig som ligger inom ditt kompetensområde. Tack vare vår lokala förankring har vi många kunder i regionen och ett nytt spännande uppdrag väntar förhoppningsvis runt hörnet. Vi ser till varje individ och dörrarna står alltid öppna för våra konsulter. Genom våra ledord långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende ser vi till att du blir en trygg och nöjd medarbetare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Richard Thomson
0322-666867
Anders Löfgren
0322-666866
Anders Löfgren
0322-666862
Linda Nydenfeldt
0322-666866
Richard Thomson
Gabrielle Erixon
0322-669669
Richard Thomson
0322-66 68 67
Richard Thomson
0322666867
Fredrik Halvarsson
0763-202750
Fredrik Halvarsson