OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en driven och social supporttekniker till Mekonomens gemensamma Helpdesk. Din roll som supporttekniker kommer vara varierad och dina helpdeskuppdrag kommer blandas med projektarbete inom en rad olika områden. Du kommer sitta på Mekonomens huvudkontor på Torsplan i Solna.
Om fo¨retaget
Mekonomen Nordic är tillsammans med MECA Scandinavia och Sørensen og Balchen en del av Mekonomen Group. Mekonomen Nordic har verksamhet i Sverige, Norge och Finland. Vi erbjuder ett brett och lättillgängligt utbud av prisvärda och innovativa lösningar och produkter för konsumenter och företag. Mekonomen Nordic hade vid utgången av 2012 drygt 200 butiker och cirka 1 100 anslutna verkstäder, vilka arbetar under varumärkena Mekonomen Bilverkstad och MekoPartner
Din vardag
I den här rollen kommer du tillhöra IT-avdelningen som idag består av 24 personer. När Mekonomens helpdesk inte är uppdelad i en first och secondline så hjälps gruppen åt att lösa alla ärenden som kommer in. Självklart med support av övrig personal på IT-avdelningen där så behövs. Du kommer främst arbeta inom Windowsmiljö med bland annat; klientsupport, felsökning och kontohantering. Du kommer regelbundet att arbeta i ärendehanteringssystem där du även hjälper till med att sätta upp rutiner och processer. Utöver det här kommer dina arbetsuppgifter vara mycket varierade och utöver sedvanliga helpdeskuppdrag kommer du även jobba mycket med övriga projektarbete inom en rad olika områden.
För rätt person finns därför stora möjligheter att utvecklas och lära dig mer inom ramarna för rollen.
Vem är du?
Rollen passar dig som trivs med att ge support och stöd till andra människor. Du är en driven person som gillar att ha ansvar och brinner för IT. Du är i början av din karriär och vill fortsätta utvecklas inom IT. Rollen ställer krav på både hög serviceförmåga samt teknisk kunnighet därför ser vi gärna att du har praktisk erfarenhet av arbete i helpdesk sedan tidigare. Har du även gymnasial IT-utbildning och/eller KY-utbildning inom IT-området ses det som meriterande.
Vidare ser vi gärna att du har:
-Ett stort intresse för IT och en vilja att lära dig mer
-Grundläggande kunskaper i Office 365, citrix, AD och SCCM
Önskemål:
-Linux/unix
Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. Som person är du stresstålig då arbetet i perioder kan vara hektiskt. Du trivs i högt tempo, tvära kast och är orädd för nya arbetsuppgifter.
Vi ser fram emot Din ansökan redan idag. Då urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista annonseringsdag! Vid frågor vänligen kontakta kandidatansvariga Rebecca Levy rebecca.levy@wiseit.se eller Johanna Nybom johanna.nybom@wiseit.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Mathias Linarfve
Malin Reisner
Malin Reisner
johanna nybom
Rebecca Levy
Jon Persson
Linda Mukka
Olivia Rehn
Catarina Andersson
Mathias G