Varierad roll som IT-tekniker inom finansbranschen

Arbetsbeskrivning

Varierad roll som IT-tekniker inom finansbranschen
Som konsult hos Dfind IT har du fantastiska karriärmöjligheter. Vi erbjuder dig en stabil tillsvidareanställning med goda utvecklingsmöjligheter för dig som visar driv och intresse. Att jobba som konsult hos Dfind IT är ett utmärkt sätt att bygga på sitt CV med olika kompetenser inom IT. Vi jobbar med både stora som små kunder inom många olika branscher vilket gör att vi kan erbjuda våra konsulter spännande och varierade uppdrag på olika platser i Stockholm.

Vi ser långsiktigt på tjänsten som IT-support och rollen kommer att innebära att du får bemöta kunder, hjälpa och vägleda dem i olika ärenden samt arbeta med problemlösning i system, verktyg och utrustning.



Om kunden och uppdraget

Kunden är inom finansbranschen och du kommer tillsammans med en kollega vara kontorets lokala onsite tekniker. Ni kommer hantera tekniska ärenden som primärt kommer in från organisationens centrala servicedesk-funktion, men även direkt från användarna på plats. I rollen ingår även att ha kontakt med- och koordinera ärenden med andra supportteam i de andra länderna.

I tjänsten kommer du supportera användarna både på svenska och engelska. Du kommer att arbeta som infrastrukturstöd, stötta användare i applikation, programvara, hårdvara och nätverksproblem, eskalera ärenden och dokumentation på engelska. Du kommer att arbeta med utveckling av den tekniska miljön t.ex. implementera nya releaser, införa förändring av arbetssätt, utveckla metoder för problemhantering, arbeta med kvalitetsoptimering och effektivisering.



Krav för detta uppdraget:

• Dokumenterad erfarenhet som supporttekniker, gärna i en onsite roll
• Erfarenhet av att stödja användare i datarelaterade frågor, nätverk och affärssystem
• Erfarenhet av att stödja användarna i Microsofts produkter (T.ex. Office-paketet)
• Goda kunskaper inom Operativsystem
• Goda nätverkskunskaper
• Dokumentation av ärenden (gärna ITIL)
• Grundläggande säkerhetsåtgärder för IT-supportarbete
• Eftergymnasial utbildning eller likvärdig bakgrund
• Mycket goda kunskaper i engelska samt svenska både i tal och skrift


Meriterande:

• Erfarenhet av att ha arbetat med IT inom finansbranschen
• Tidigare arbetat i engelsktalande organisation


Personliga egenskaper

Du behöver vara service minded och pedagogisk. Du behöver kunna prioritera och planera ditt arbete samtidigt som du behöver vara flexibel och kunna omprioritera vid behov. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Om du tror att du skulle passa som konsult och vara en god representant för Dfind IT så tveka inte att söka tjänsten på länken nedan.

Har du frågor gällande tjänsten så kontakta gärna tilda.stenmark@dfind.se [ http://tilda.stenmark@dfind.se/ ]



Startdatum: Omgående



Uppdragsgivare: Dfind IT



Ort: Stockholm, centralt



Organisations-/företagsbeskrivning

Dfind IT är ett rekryterings- och konsultföretaget som erbjuder en omväxlande karriär som konsult inom IT. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Hos oss har du möjlighet att utveckla din kompetens och bygga CV genom olika uppdrag hos våra kunder samtidigt som du får stöd och vägledning från din konsultchef. Dessutom erbjuder vi bland annat webbaserade IT-utbildningar och kompetensutvecklande seminarier.

Självklart har vi också kollektivavtal och förmåner som försäkringar, friskvårdsbidrag, företagshälsovård och rabatt på träningskort.

Välkommen till oss för en omväxlande och trygg karriär som IT-konsult!

Keep improving!

Kontaktpersoner på detta företaget

Robin Hallman

Ann-Louise Nyman

Fanny Cederberg

Raisa Söderberg

Fredrik Svensson

Robin Hallman

Karolina Johnsson

Fanny Cederberg

Angelica Strand

Eva Tostgård

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dfind IT Linköping
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 10 november 2017

Besöksadress

Platensgatan 2 Linköping
None

Postadress

Platensgatan 2 Linköping
Linköping, 58220

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024