OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Söker du efter en rolig och spännande roll som marknadsassistent där variation och eget ansvar är nyckelord? Då kan du vara rätt person för oss! Perido söker en person som vill arbeta som Marknadsassistent på ett kommunalt IT-bolag beläget i centrala Stockholm. Tjänsten som Marknadsassistent innebär ett stort eget ansvar och en varierande vardag där du framförallt kommer att bistå marknadschefen i det dagliga arbetet samt fungera som ett stöd till övriga kollegor i sälj och marknadsrelaterade frågor. Du planerar, genomför och utvärderar kundaktiviteter, stödjer eller i vissa fall leder företagets olika marknadsaktiviteter på exempelvis mässor, seminarier eller andra typer av event. Du hanterar företagets trycksaker och profilmaterial samt har mycket kontakter med både leverantörer och kunder. Vi tror att du är en person som får saker gjorda och som trivs med eget ansvar. Du har jobbat med marknadsrelaterat arbete tidigare och tycker om att organisera och att hjälpa andra människor. Kravprofil - Eftergymnasial utbildning med inriktning mot marknadsföring - Erfarenhet av marknadsrelaterat arbete - Mycket goda kunskaper i Word, PowerPoint och Microsoft Excel - Har du kunskaper i Adobe Indesign och Photoshop är det meriterande - Du uttrycker dig väl i tal och skrift även på engelska Som person trivs du i en miljö där du får umgås och arbeta nära andra människor. I ditt arbetssätt är du organiserad, ansvarsfull och självgående. Du är vidare prestigelös och tycker om att ge god service.