Varierande roll inom intern IT-support

Arbetsbeskrivning

Är du serviceinriktad, drivs av problemlösning samt har arbetat med IT-support tidigare? Motiveras du av att arbeta med varierande arbetsuppgifter inom både 1st line, 2nd line och onsite support? I denna breda roll inom intern IT-support får du möjlighet till ett varierande arbete där du och ditt team sköter supporten tillsammans till användarna och löser de IT-relaterade ärenden som kommer in.

Din vardag

En viktig del av arbetet i Service Desk är att dagligen hantera många olika kontakter med verksamheten via telefon, mejl och personliga möten. Du kommer sitta nära verksamheten och hjälpa interna användare med IT-administration, beställningar och frågor kring IT-system och tjänster med mera. Du och ditt teams huvuduppdrag är att vara en trygghet för användarna och vägleda samt hjälpa till med problem relaterade till IT-system och tjänster. 

Du kommer bland annat att: 

Hantera beställningar, tekniska frågor och felanmälningar från användare via telefon och e-post Analysera problem och felsöka incidenter Genomföra onsite besök vid behov i ärenden ute hos användare

Vem är du?

Du som passar för rollen är en person som gillar att ge support och hjälpa människor. Utöver det har du arbetat något år inom IT-support och har erfarenhet av arbete i Windowsmiljö, Active Directory, Office 365 samt Exchange. Om du har en utbildning inom IT ser vi det som ett stort plus. Vi lägger även stor vikt vid personliga egenskaper såsom en engagerad inställning, ansvarstagande, representativ och utpräglad servicekänsla. I slutändan vill vi att du alltid levererar en trygghet till verksamheten och brinner för att ge utmärkt service.

Ansökan

Har du frågor eller funderingar får du gärna höra av dig till Emma Schillerström (emma.schillerstrom@wiseit.se) eller Louice Rolf (louice.rolf@wiseit.se). Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar via mail då vi värnar om din personliga integritet. Du kan läsa mer om hur vi behandlar personuppgifter enligt GDPR i Wise Group-koncernens policy för behandling av personuppgifter.

Välkommen med din ansökan!


Passar vi dig?

Wise IT arbetar med kompetensförsörjning inom IT. Vår uppgift är att hitta rätt person till rätt IT-jobb, genom rekrytering och konsulter. På Wise IT är vi ett härligt gäng superhjältar som tillsammans hjälper människor och företag att nå sina drömmar. Vi tror på människan i en framtida teknikutveckling och brinner för att bygga relationer, inkludera fler i IT-branschen och naturligtvis matcha rätt kompetens till rätt uppdrag. Hos oss är människan i fokus och vi tror att alla sitter på superkrafter som i rätt situation kan göra stordåd. Vi vill vara en självklar go-to career partner oavsett om kandidaten söker jobb i dagsläget eller inte. Vill du vara med på vår resa?

Läs mer om oss, vår kultur och våra värderingar på vår karriärsida.

Kontaktpersoner på detta företaget

Alexander Tonelli
0702186226
Lilian Westin
073 521 65 16
Alexander Tonelli
0702-186226
Catharina Skoog

Julian Firpo
073-5216527
Lilian Westin

Cindy Kristensson
040-6601116
Josefin Roxvall
0735216577
Mathias Gyllander
0735216588
Jonas Larsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise IT AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 februari 2020
  • Ansök senast: 16 mars 2020

Besöksadress

Kungsgatan 20, Göteborg
None

Postadress

Box 22109
Stockholm, 10422

Liknande jobb


Supporttekniker sökes till Skolverket!

Supporttekniker sökes till Skolverket!

4 november 2024

IT Support Admin

IT Support Admin

4 november 2024

IT-support sökes

IT-support sökes

4 november 2024