OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
EKONOM TILL SÖDERENERGI
Vill du arbeta hos ett företag vars drivkraft är att förbättra livsvillkoren för kommande generationer inom de områden vi kan påverka? Ett företag som betraktas som en miljömedveten och attraktiv arbetsplats för utvecklingsorienterade medarbetare? En arbetsplats med engagerade, kompetenta och ansvarstagande medarbetare? Där man lägger stor vikt vid det personliga ägarskapet hos sina medarbetare och där man tar tillvara på medarbetares nya idéer och initiativ för att tillsammans utveckla företaget? Då är Söderenergi arbetsplatsen du kommer att trivas på! Söderenergi är ett företag som genomsyras av en stark miljöprofil och är drivande i utvecklingen av en hållbar cirkulär ekonomi och det här kan bli din vardag! Sök tjänsten som Ekonom idag!
ARBETSUPPGIFTER OCH HUVUDSAKLIGT ANSVAR
Denna tjänst som ekonom kommer att ingå i en ny gruppering om tre medarbetare som företaget kallar redovisningsgruppen. Söderenergi har gjort om på sin ekonomiavdelning. Detta för att skapa en gruppering för ökad support och avlastning mellan medarbetarna. Initialt behöver du arbeta mycket operativt för att ta över arbetsuppgifter från den medarbetare som kommer att sluta till våren, då hon går i pension, men på sikt är tanken att du ihop med de två andra medarbetarna kan hjälpas åt och fördela arbetsuppgifterna mellan varandra på ett effektivt sätt.
Då grupperingen är ny är ambitionen att gradvis växa in i det nya arbetssättet. Medarbetarna kommer att arbeta både med löpande operativt arbete inom redovisning och avstämning liksom med mer komplexa arbetsuppgifter.
De huvudsakliga arbetsuppgifterna kommer vara: Fakturahantering (leverantör och kund), inklusive ordermatchning
Löpande redovisning och avstämning
Punktskattedeklarationer
Betalningar, likviditets- och valutahantering
Motparts-avstämningar/rapporteringar
Anläggningsredovisning
Statistik
PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER
För att trivas i denna roll, tror vi att du har arbetat i ett halvstort företag och att du inte är för specialiserad. Vi söker dig som har hög servicegrad och tycker om att arbeta i grupp som ett team och hjälpa varandra. Du är prestigelös och gillar att arbeta med detaljfrågor såsom fakturor, trasaktionshantering, men även mer komplexa redovisningsfrågor. Du är kommunikativ och bidrar till en positiv stämning i gruppen och bland övriga kollegor i företaget. Du deltar och driver gärna förändrings- och förbättringsarbete.
Utbildningsnivå, gymnasiekompetens inom ekonomi, men flera års arbetslivserfarenhet i rollen är ett krav
Finns erfarenhet av något av följande system är det meriterande, iScala, Mercur eller Palette
God svenska i tal och skrift är ett krav
Erfarenhet av pensioner är meriterande
Förståelse kring inköp är meriterande
OM TJÄNSTEN
Tjänsten är placerad på ekonomiavdelningen som ingår i ekonomienheten tillsammans med Inköp, Lager och IT. Tjänsten innebär både interna kontakter inom avdelningen och kontakter och samarbete med andra avdelningar inom Söderenergi. Man kommer också att ha externa kontakter, framför allt med andra ekonomiavdelningar inom ägarkommunerna, Södertälje, Botkyrka och Huddinge.
Tjänsten avser en ersättningsrekrytering då företagets administratör/ekonomiassistent ska gå i pension till våren. Det här är en direktrekrytering, där du blir anställd av Söderenergi. I denna rekrytering samarbetar vi med Eterni Sweden och alla eventuella frågor kring tjänsten hänvisar vi till dem.
ÖVRIG INFORMATION
Sök tjänsten genom att klicka på ”sök denna tjänst” längst upp på den här sidan. Vi tar inte emot några ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. Dina frågor angående rekryteringsprocessen svarar Jenny Ryhd på via 0738-617211 mail: jenny.ryhd@eterni.se
Varmt välkommen med din ansökan!