Värmevärden söker Kundrådgivare

Värmevärden söker Kundrådgivare

Arbetsbeskrivning

Värmevärden är ett växande företag som levererar hållbara energilösningar till bostäder, industrier och lokaler. Verksamheten finns i 12 kommuner i Mellansverige och totalt har vi ca 100 anställda – alla engagerade för en trygg och säker leverans till våra kunder. I flera av våra nät finns ett nära samarbete med industrin på orten, på det sättet kan vi använda restvärme från industrin till att värma bostäder och lokaler, en miljövänlig och effektiv metod att tillvarata jordens resurser.

Värmevärden har en spännande tid framför sig då bolaget under våren 2021 påbörjat en sammanslagning tillsammans med energibolaget Adven, vilket gör den nya gemensamma verksamheten till en av de större energileverantörerna i Norden.

Nu ges du möjlighet att bli en del av kontoret i Örebro. Välkommen till ett företag som tror på dig och din potential, ett företag där du kan utvecklas och växa – för växer du – växer Värmevärden!

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Om tjänsten
Som kundrådgivare är du en viktig kontaktyta för Värmevärdens kunder. Hur frågor och ärenden hanteras här gör stort avtryck på kundens uppfattning om oss som leverantör. Att du som kundrådgivare möter upp med en positiv inställning, ett gott bemötande och god servicekänsla bidrar till trogna kunder som i sin tur gör att Värmevärden kan fortsätta växa och utvecklas som energileverantör.

Tillsammans med kollegor i Örebro och Norrköping hanterar du inkommande samtal, post och mej från våra kunder. Frågor kan röra t ex avtalsfrågor, felanmälningar och fakturor. De flesta frågor hanterar du själv medan andra förmedlas vidare inom företaget. Avdelningen ansvarar även för kundfakturering.

En del av din tid arbetar du även proaktivt med att själv kontakta kunder i syfte att ytterligare stärka kundrelationen och skapa en positiv syn på Värmevärden. I dessa samtal fångar du upp eventuella frågor, informerar om olika lösningar och säkerställer att kunden är nöjd med sin leverans.

Övriga arbetsuppgifter:
• Avtalshantering - t ex administrera nya kunder, ägarbyten, uppsägningar i vårt faktureringssystem
• Underhåll av data för fakturering
• Hantera kundärenden - t ex bevaka och skicka påminnelser och krav, administrera olika betalsätt
• Hantera samtal till växeln


Vem är du?
Till denna tjänst söker vi dig som tycker om att möta människor och knyta kontakt. Du har en god förmåga att anpassa dig till olika människor och situationer. Givetvis är du mån om att leverera en hög servicenivå och att hitta lösningar som säkrar en bestående och långsiktig relation med kunden.

Din personlighet är viktigast i denna tjänst och vi ser gärna att du har erfarenhet av kundkontakt och relationsskapande. Du är en van IT-användare och har arbetat i olika IT-system. Därtill ser vi gärna att du har erfarenhet av att arbeta med kundfakturering.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Axäng
+46 73 944 57 02
Anna Pernås
019-7663708
Jenny Berg

Katerina Avraam

Anna Pernås

Linda Axäng

Anna-Karin Skoog

Jenny Berg
+46 72 074 19 99
Anna-Karin Skoog
+46 19 766 37 06
Linda Axäng
+46 766 37 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Örebro AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 augusti 2021
  • Ansök senast: 31 augusti 2021

Besöksadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr, Örebro
None

Postadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr
Örebro, 70211

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024