Varuflödesplanerare på vikariat till Dagab - hjärtat i Axfoodfamiljen!

Varuflödesplanerare på vikariat till Dagab - hjärtat i Axfoodfamiljen!

Arbetsbeskrivning

Just nu är Dagab inne i en spännande utvecklingsfas, som bland annat inkluderar uppstarten av deras nya helautomatiserade lager som är i full drift under 2024. Därför behöver de nu stärka upp sitt team med ytterligare kompetens. Älskar du, precis som Dagab, logistik och gör allt för att hitta detaljerna som effektiviserar helheten? Sök rollen så berättar vi mer!

OM TJÄNSTEN
Dagab Inköp & Logistik AB är en gemensam organisation för inköp, lager och transport till Willys, Hemköp och Axfoods övriga butikskedjor. Dagab bidrar till att öka butikernas försäljning och lönsamhet genom effektiva, miljövänliga och kundanpassade logistiklösningar. Deras uppdrag är att se till att butiken får rätt varor, på rätt sätt och i rätt tid.

Deras kärnvärden "Vi utmanar, Butiken är vår scen, Vi är starkare tillsammans & Vi har koll" vägleder Dagab i dagliga beslut liksom när de planerar inför framtiden. Genom dem kan de skapa en gemensam Axfoodkultur som genomsyrar allt de gör och driver Dagab i rätt riktning.

I rollen som Varuflödesplanerare ansvarar du i huvudsak för att planera, genomföra varuinköp och styra flöden av varor till Dagabs lager med fokus på att analysera för att optimera servicegrad, inleveranskapacitet, lageromsättningshastighet, kassationer och kostnader. I rollen har du ett stort kontaktnät med löpande kommunikation med Dagabs leverantörer, transportörer, lagerverksamhet och inköpsfunktion.
OBS! Rollen är ett vikariat som sträcker sig som tidigast till sista januari 2025.

Du erbjuds
- En positiv arbetsmiljö och ett stödjande teamklimat
- En möjlighet att arbeta inom ett område som påverkar företagets logistik och transportstrategi

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Taktiskt planera inflöden av varor till Dagabs lager utifrån efterfrågan
* Planera och köpa in varor med målet att optimera en hållbar servicegrad, kapitalbindning, kassationer och kostnader
* Analysera utfall och vidta åtgärder för att optimera servicegrad, kapitalbindning, kassationer kostnader
* Löpande dialog och taktisk planering med tilldelade leverantörer
* Leda och utveckla arbetet inom tilldelat ansvarsområde enligt avdelningens ansvarsfördelning
* Leda eller delta i förbättringsaktiviteter internt och mot andra avdelningar som syftar till att effektivisera och/eller förbättra varuflödet


VI SÖKER DIG SOM
- Har en högskoleutbildning inom Supply Chain/Logistik, med förståelse för hur logistikflöden fungerar och styrs gällande Inköp, produktion, distribution och lager.
- Har goda analytiska egenskaper för att hantera komplex information samt förståelse för hur ditt agerande påverkar lönsamheten
- Datorvana och kompetens att använda MS Office Paketet. Fokus på att ta fram, hantera och tolka data i Excel
- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska, då kommunikation och interna dokument kräver detta
- Har intresse för parti- och detaljhandeln, har du dessutom erfarenhet sedan tidigare är meriterande

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
Personliga egenskaper värderas högt och vi söker dig med stort engagemang och med mycket energi. Du som söker är en ansvarsfull, analytisk, kommunikativ och strukturerad person som har ett stort servicetänk och trivs med många kontaktytor, både internt och externt. Gillar att arbeta strukturerat och resultatinriktat mot uppsatta mål och tidsramar.

Du är självgående och är inte rädd för att ta egna initiativ och komma med förslag på nya lösningar och idéer. Du ska ha god förmåga till helhetssyn och snabbt kunna bilda dig en uppfattning om hur en justering av de små detaljerna kommer ge effekt och bidra till helheten. Vi ser framför oss en person som tänker långsiktigt och bidrar till gott samarbetsklimat, delaktighet, glädje och engagemang.
- Start: Omgående
- Omfattning: Heltid, vikariat som sträcker sig som tidigast till sista januari 2025.
- Placering: Hisings Backa

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Dagab här!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 juni 2024
  • Ansök senast: 4 juli 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


21 december 2024

Senior logistikkoordinator

Senior logistikkoordinator

20 december 2024

Logistikpersonal/förråd

20 december 2024