OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Just nu är Dagab inne i en spännande utvecklingsfas, som bland annat inkluderar uppstarten av deras nya helautomatiserade lager som är i full drift under 2023. Därför behöver de nu stärka upp sitt team med ytterligare kompetens. Älskar du, precis som Dagab, logistik och gör allt för att hitta detaljerna som effektiviserar helheten? Sök då rollen nu för en spännande start på karriären, urval sker löpande!
OM TJÄNSTEN
Dagab Inköp & Logistik AB är en gemensam organisation för inköp, lager och transport till Willys, Hemköp och Axfoods övriga butikskedjor. Dagab bidrar till att öka butikernas försäljning och lönsamhet genom effektiva, miljövänliga och kundanpassade logistiklösningar. Deras uppdrag är att se till att butiken får rätt varor, på rätt sätt och i rätt tid.
Deras kärnvärden "Vi utmanar, Butiken är vår scen, Vi är starkare tillsammans & Vi har koll" vägleder Dagab i dagliga beslut liksom när de planerar inför framtiden. Genom dem kan de skapa en gemensam Axfoodkultur som genomsyrar allt de gör och driver Dagab i rätt riktning.
I rollen som varuflödesplanerare ansvarar du i huvudsak för att planera, genomföra varuinköp och styra flöden av varor till Dagabs lager med fokus på att analysera för att optimera servicegrad, inleveranskapacitet, lageromsättningshastighet, kassationer och kostnader. I rollen har du ett stort kontaktnät med löpande kommunikation med Dagabs leverantörer, transportörer, lagerverksamhet och inköpsfunktion.
Detta är ett konsultuppdrag med start så snart som möjligt och sträcker sig fram till årskiftet. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
- Taktiskt planera inflöden av varor till Dagabs lager utifrån efterfrågan
- Planera och köpa in varor med målet att optimera en hållbar servicegrad, kapitalbindning, kassationer och kostnader
- Analysera utfall och vidta åtgärder för att optimera servicegrad, kapitalbindning, kassationer kostnader
- Löpande dialog och taktisk planering med tilldelade leverantörer
- Leda och utveckla arbetet inom tilldelat ansvarsområde enligt avdelningens ansvarsfördelning
- Leda eller delta i förbättringsaktiviteter internt och mot andra avdelningar som syftar till att effektivisera och/eller förbättra varuflödet
VI SÖKER DIG SOM
- Har en högskoleutbildning inom Supply Chain/Logistik, med förståelse för hur logistikflöden fungerar och styrs gällande Inköp, produktion, distribution och lager.
- Har goda analytiska egenskaper för att hantera komplex information samt förståelse för hur ditt agerande påverkar lönsamheten
- Datorvana och kompetens att använda MS Office Paketet. Fokus på att ta fram, hantera och tolka data i Excel
- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska, då kommunikation och interna dokument kräver detta
- Har intresse för parti- och detaljhandeln, har du dessutom erfarenhet sedan tidigare är meriterande
Personliga egenskaper värderas högt och vi söker dig med stort engagemang och med mycket energi. Du som söker är en ansvarsfull, analytisk, kommunikativ och strukturerad person som har ett stort servicetänk och trivs med många kontaktytor, både internt och externt. Gillar att arbeta strukturerat och resultatinriktat mot uppsatta mål och tidsramar.
Du är självgående och är inte rädd för att ta egna initiativ och komma med förslag på nya lösningar och idéer. Du ska ha god förmåga till helhetssyn och snabbt kunna bilda dig en uppfattning om hur en justering av de små detaljerna kommer ge effekt och bidra till helheten. Vi ser framför oss en person som tänker långsiktigt och bidrar till gott samarbetsklimat, delaktighet, glädje och engagemang.
Övrig information
* Start: Omgående/Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid, fram till årskiftet
* Placering: Hisings Backa
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231