Varuflödesplanerare till Dagab - det pulserande hjärtat i Axfoodfamiljen

Varuflödesplanerare till Dagab - det pulserande hjärtat i Axfoodfamiljen

Arbetsbeskrivning

Just nu är Dagab inne i en spännande utvecklingsfas, som bland annat inkluderar uppstarten av deras nya helautomatiserade lager. De behöver därför stärka upp sitt team med ytterligare kompetens. Älskar du, precis som Dagab, logistik och gör allt för att hitta detaljerna som effektiviserar helheten? Sök då rollen som Varuflödesplanerare för en spännande start på karriären!

OM TJÄNSTEN
Dagab Inköp & Logistik AB är en gemensam organisation för inköp, lager och transport till Willys, Hemköp och Axfoods övriga butikskedjor. Dagab bidrar till att öka butikernas försäljning och lönsamhet genom effektiva, miljövänliga och kundanpassade logistiklösningar. Deras uppdrag är att se till att butiken får rätt varor, på rätt sätt och i rätt tid.

I rollen som varuflödesplanerare ansvarar du i huvudsak för att planera, genomföra varuinköp och styra flöden av varor till Dagabs lager med fokus på att analysera för att optimera servicegrad, inleveranskapacitet,
lageromsättningshastighet, kassationer och kostnader. I rollen har du ett stort kontaktnät med löpande kommunikation med Dagabs leverantörer, transportörer, lagerverksamhet och inköpsfunktion.

Detta är ett konsultuppdrag fram till september 2024 med möjligheter att fortsätta på uppdraget också därefter. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Taktisk planering av varuflödet till Dagabs lager baserat på efterfrågan
* Planering och inköp av varor med målet att optimera servicegraden, kapitalbindningen, minska kassationer och kontrollera kostnader
* Analys av resultat och åtgärder vidtas för att förbättra servicegraden, kapitalbindningen, minska kassationer och kostnader
* Kontinuerlig dialog och taktisk planering med tilldelade leverantörer
* Ledning och utveckling av arbetsuppgifter inom det tilldelade ansvarsområdet enligt avdelningens riktlinjer
* Ledning av eller deltagande i interna förbättringsaktiviteter som syftar till att effektivisera och förbättra varuflödet, både internt och gentemot andra avdelningar


VI SÖKER DIG SOM
- Har en högskoleutbildning inom Supply Chain/Logistik, med förståelse för hur logistikflöden fungerar och styrs gällande Inköp, produktion, distribution och lager.
- Har goda analytiska egenskaper för att hantera komplex information samt förståelse för hur ditt agerande påverkar lönsamheten
- Datorvana och kompetens att använda MS Office Paketet. Fokus på att ta fram, hantera och tolka data i Excel
- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska, då kommunikation och interna dokument kräver detta
- Har intresse för parti- och detaljhandeln, har du dessutom erfarenhet sedan tidigare är meriterande

Personliga egenskaper värderas högt och vi söker dig med stort engagemang och med mycket energi. Du som söker är en ansvarsfull, analytisk, kommunikativ och strukturerad person som har ett stort servicetänk och trivs med många kontaktytor, både internt och externt. Gillar att arbeta strukturerat och resultatinriktat mot uppsatta mål och tidsramar.

Övrig information


* Start: Omgående/Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Placering: Hisings Backa


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Dagab här!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 oktober 2023
  • Ansök senast: 23 november 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Logistiker

Logistiker

21 augusti 2023

Vägspeditör Göteborg

Vägspeditör Göteborg

18 augusti 2023

Speditör

8 augusti 2023

Van Speditör export och import

Van Speditör export och import

3 augusti 2023