Varuförsörjningschef till Swedol/TOOLS – Alligo

Varuförsörjningschef till Swedol/TOOLS – Alligo

Arbetsbeskrivning

En affärskritisk roll för dig som vill utveckla och ansvara för varuflödesprocessen i ett framåtlutat företag. Sök idag!

Är du resultatdriven, relationsbyggande, strukturerad och trivs med att ha en helhetssyn? Vill du driva uppbygganden av en ny enhet inom vår logistikorganisation? Bra! Nu har vi en intressant tjänst inom transportområdet för dig som vill ansvara för Alligo / Swedols alla outboundflöden. För rekrytering till Swedol/TOOLS – Alligos centrala logistikorganisation söker vi nu en Supply Chain Manager Outbound med placering i Örebro. Låter det intressant? Välkommen med din ansökan.

Ditt anställningserbjudande

Swedol/TOOLS – Alligos arbete genomsyras av tre gemensamma värderingar: Engagemang, Samarbete och Kompetens. Oavsett roll på företaget arbetar alla tillsammans som en del av ett lag. Ett lag med gemensamma värderingar och ett och samma mål - att få proffsens företag att fungera.

I rollen finns det möjlighet att delvis arbeta hemifrån.

För tjänsten erbjuds du kollektivavtal, friskvårdsbidrag och förmånliga personalrabatter i Swedol / Alligos butiker.

Dina arbetsuppgifter

• Tillsammans med våra logistikenheter och partners samt din organisation utveckla varuflödesprocessen. 
• Budgetansvar och regelbunden uppföljning av nyckeltal.
• Personalansvar
• Ansvara för den löpande förvaltningen och utvecklingen av koncernens Transportadministrativa (TA) – system samt andra relevanta IT-system inom ansvarsområdet.
• Ansvara för att effektivisera koncernens varuflöden och optimering av löpande fraktkostnader inklusive prisjusteringar eller andra relevanta kostnader inom ansvarsområdet.
• Ansvara för koordinering inom logistikorganisationen och övriga organisationsdelar inom koncernen avseende varuflödesprocessen.

Värt att veta

Supply Chain Manager Outbound Distribution / Varuförsörjningschef avgående distribution ingår du i ett nordiskt team som stöttar samtliga logistikenheter inom företaget. I rollen kommer du bygga upp en ny enhet som på sikt består av ett antal olika roller. Du ingår i företagets logistikledning och rapporterar direkt till företagets logistikchef. 

Våra förväntningar

Vi söker dig som har en relevant utbildning inom området eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Sannolikt har du tidigare haft personal- och budgetansvar. 

Då vi verkar i flera länder talar och skriver du såväl svenska som engelska obehindrat. 

Som person agerar du på eget initiativ och får saker att hända. Du har lätt för att uttrycka dig, är analytisk, strukturerad och samarbetar effektivt med andra. 

Intresserad?
I den här rekryteringen är det vi på TNG Tech som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac

Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström

Marcus Eriksson

Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TNG Group AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 juni 2022
  • Ansök senast: 19 juni 2022

Besöksadress

Korsgatan 3, Göteborg
None

Postadress

Västra Järnvägsgatan 15
Stockholm, 10132

Liknande jobb


21 augusti 2024

Habia - Logistikchef

Habia - Logistikchef

12 augusti 2024

Customer Service Manager

12 augusti 2024