OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön. I dag är vi ett av Nordens starkaste varumärken med 76 varuhus i Sverige och 33 butiker i Norge. Vår mission är att förenkla, förbättra och förgylla livet för våra kunder varje dag. Åhléns omsatte 4,7 miljarder 2012 och ingår i detaljhandelnskoncernern Axstores. www.ahlens.se
Retailknowledge söker för Åhléns:
Varuhuschef, Örebro
ANSVAR/ARBETSUPPGIFTER
• Ansvarig för att driva försäljning och skapa lönsamhet i varuhuset,
samt säkerställa att kampanjer och aktiviteter genomförs med hög kvalitet.
• Arbetar mot års-, månads- och dagsmål för försäljning och
kundnöjdhet och sammankallar och driver arbetsplatsmöten,
säljplanering och facklig samverkan.
• Du samarbetar framför allt inom ditt varuhus med Säljare och
Visual Merchandisers och till din hjälp har du förutom medarbetarna
i varuhuset även HR Partner och Regionchef.
• Ansvarig för att skapa den bästa kundupplevelsen på ditt varuhus
• Genom ett coachande och närvarande ledarskap utveckla
ett väl fungerande team som brinner för Åhléns och försäljning
• Utifrån ett affärsmannaskap leverera resultat i enlighet med
varuhusets mål och nyckeltal
• Aktivt ta del av, värdera, tolka och förmedla relevant information
och kommunicera den inom varuhuset gentemot medarbetarna
• Ansvara för säkerhet och arbetsmiljöarbete för varuhuset
• Arbeta i enlighet med Åhléns hållbarhetsmål
• Rapporterar till Regionchef.
Vem trivs här?
För att lyckas i rollen som Varuhuschef är du mål- och resultatinriktad och agerar snabbt på ändrade förhållanden och ser därmed möjligheter med nya utmaningar.
Du har en förmåga att engagera och motivera andra för att nå de uppsatta målen. Du är drivande och kan arbeta i ett högt tempo och prioritera vid hög belastning.
Du är också affärsmässig, prestigelös samt en god och tydlig kommunikatör.
Dela med dig av din kompetens
Vi på Åhléns är övertygade om att genom att vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter, framgångar och entusiasm, gör vi varandra bättre. Till oss tar du med dig:
• Minst fem års erfarenhet från ledande befattning i försäljning,
gärna inom detaljhandeln
• Dokumenterad framgångsrik erfarenhet av att leda och utveckla team
• Erfarenhet av att med goda resultat driva arbete mot uppsatta mål
• Meriterande med högskoleutbildning
Vi vågar säga att du är initiativrik och ha mod att utmana dig själv och andra. Du drivs av att bidra till att vi som företag blir framgångsrika och
vill vara i ett sammanhang där vi genom att ha kul tillsammans skapar förutsättningar för ett gott samarbete. Då kan vi gemensamt arbeta för att nå våra mål och genomföra vårt uppdrag att förbättra, förenkla och förgylla för våra kunder.
Tjänsten är en tillsvidareanställning heltid med start omgående.. Placering Örebro.
Vi använder Psykometriska test och videointervjuer i våra processer, testet återkopplas i mailform och all information är konfidentiell.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Irina Backman
Fredrik
Caroline Gimmerborn
Daniel Paulus
Anders Fischer
Sarah Björklund
Åse Sverinsson
Unn Telge Gunnarsson
Sophia Braunstein
Kristel Karlsson