Varumärkesansvarig till Örebrokompaniet

Arbetsbeskrivning

Örebrokompaniet är stadens marknadsbolag och har uppdraget att marknadsföra platsen Örebro.

Vi är idag 14 kollegor som arbetar aktivitetsbaserat på våra två kontor. Ett kontor är beläget på Örebro Slott och ett i en centralt belägen galleria. 2020 blev vi certifierade av Great Place to Work (GPTW) för att vara en mycket bra arbetsplats. Det blev vi tack vare ett arbete där hela personalgruppen är med och formar vår framtida arbetsplats. Ägare och uppdragsgivare är Örebro kommun och bolaget arbetar för att stärka bilden av Örebro. Detta sker genom kommunikation, information och destinationsutveckling i syfte att locka nationella och internationella besökare.

Platsmarknadsföring är grunden i bolagets verksamhet. Allt vi gör ska syfta till att stärka bilden av platsen och varumärket Örebro. Vi utgår hela tiden från den attraktiva staden när vi kommunicerar med våra prioriterade målgrupper.

Tillgänglighet, handlingskraft, kreativitet och mod är de värdeord vi vill bli associerade med. Det är örebroarnas stad och staden blir vad vi gör den till. Det är här människor lever ett gott liv, har möjlighet att utvecklas, jobba och utbilda sig. Alla är välkomna att bidra och i Örebro är allt möjligt. Detta är Örebros platsvarumärke.  

Utmaningar i rollen vi tror du attraheras av
Dagens organisation svarar väl upp till uppdraget gentemot privat- och mötesturism. Vi arbetar effektivt med att marknadsföra Örebro gentemot inflyttning och etablering. Däremot är kännedomen om Örebros platsvarumärke tämligen okänt. Vi behöver nu en ny kollega med ansvar för att leda och samordna utvecklingen och implementering av Örebros platsvarumärke.

I ditt ansvarsområde ingår bland annat att:
- implementera varumärket
- ansvara för platsvarumärket ”Örebro” och Örebrokompaniets egna varumärke
- utveckla och projektleda långsiktiga varumärkes-, kommunikations-och kampanjstrategier.
- säkerställa att det kommunikativa uttrycket och den grafiska identiteten ”går som en röd tråd” i våra kanaler
- övergripande kravställning och uppföljning mot de externa aktörer som arbetar med att implementera varumärket i olika kommunikationsinsatser/kanaler.

Vem är du
Du har mångårig erfarenhet av att arbeta med varumärken, såväl strategiskt som operativt. Ett plus är om du dessutom har erfarenhet av platsmarknadsföring.

I ditt arbete har du ett resultatfokus, en förmåga att se och förstå helheten samt är en mycket god kommunikatör och inspiratör för våra samarbetspartner och för dina kollegor i bolaget. Du är en driven nätverksbyggare och van att leda interna och externa processer.

Självfallet kommer vi att berätta mer om ditt uppdrag när vi träffas. Läs gärna mer om oss på vår hemsida www.orebrokompaniet.se. Om du är nyfiken på platsen Örebro, kan du gå in på www.thesmartmove.se  - en sida som vi är lite extra stolta över då det ett bra exempel på vad vi gör.  

Örebrokompaniet samarbetar i denna rekrytering med Oak Consulting. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa någon av våra HR-konsulter Helena Fiedler, 070-5919033 eller Maria Roseen, 070-2590507. Ansök redan idag men senast 15/8!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Örebrokompaniet AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 juni 2021
  • Ansök senast: 15 augusti 2021

Postadress

Köpmangatan 9
Örebro, 70210

Liknande jobb


21 november 2024

Förändringsledare

Förändringsledare

15 november 2024

13 november 2024

Informatör/kommunikatör

Informatör/kommunikatör

12 november 2024