Varumärkesparalegal till IP Station Stockholm

Varumärkesparalegal till IP Station Stockholm

Arbetsbeskrivning

Om rollen
Som varumärkesparalegal på IP Station får du vara med på vår resa att bli världsbäst på outsourcing av kvalificerade IP-tjänster. Efterfrågan på våra tjänster är större än någonsin, vilket skapar möjlighet till utveckling samt att vara med och forma din roll hos oss.

I tjänsten kommer du att ha kontakt med kunder från olika branscher och kommer stötta de med kvalificerad IP-administration. Det kan handla om allt från docketing och generell fristhantering till avancerat paralegalarbete där du ansvarar för genomförandet av IP-ärenden från början till slut.

IP Station har sitt huvudkontor i Hagfors men finns även i Stockholm och Linköping samt i Köpenhamn och London. Vi är positiva till boende på valfri ort och erbjuder möjligheten att kunna arbeta hemifrån i stor utsträckning.

Om dig
I rollen som varumärkesparalegal ser vi att du är strukturerad, säkrar kundnöjdheten och bidrar till att skapa den bästa arbetsplatsen. Du förväntas vårda kundrelationer genom att bland annat kommunicera med kunder och myndigheter såväl i Sverige som utomlands. Vi ser även att du har ett stort driv och en vilja att utveckla dig själv liksom företaget.

Vi ser att du har en utbildning eller erfarenhet inom kvalificerad IP-administration samt att du uttrycker dig väl på svenska och engelska i tal och skrift. Ytterligare nordiskt språk är meriterande.

Vad erbjuder vi?
Vi erbjuder dig ett jobb i ett tillväxtföretag med stora ambitioner. Hos oss får du arbeta i ett företag som ger trygghet och är nytänkande. Vi strävar efter att ha de nöjdaste medarbetarna och de nöjdaste kunderna. Du får möjlighet att forma en anställning som fungerar för dig.

Om oss
Sedan början av 2022 är IP Station del av RightHub Ltd., ett teknikbolag inom IP och med visionen om att skapa den framtida digitala infrastrukturen för IP-hantering. RightHub-koncernen består idag av drygt 70 medarbetare i England, Danmark, USA och Sverige. På IP Station är vi cirka 20 glada medarbetare som erbjuder oöverträffad service, råd och kvalificerade IP-tjänster på en global marknad. Vi står inför en tillväxtresa både lokalt och globalt. Våra kunder är ombud på patentbyråer, större företag med egna IP-avdelningar och mindre konsultbyråer.

Om processen
Urval sker löpande, välkommen med din ansökan senast 15 december.

Har du några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Emma Carlsten på +46 70 209 70 06 alternativt emma.carlsten@ipstation.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Björn Selin
054 21 15 00
Fredrik Månsson
070-605 55 22
Tommy Bang
0703-958107
Bengt Libäck
070 594 72 77
Louise Svanqvist
0706-17 76 64
Lennart Thorstensson
054-21 38 34
Platschef Bengt Libäck
054-219110 070-5947277
Göran Lejerwik
0706-17 44 49
Tommy Bang
0703-95 81 07

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Testhuset
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 oktober 2022
  • Ansök senast: 15 december 2022

Besöksadress

KARLBERGSGATAN 4
KARLSTAD

Postadress

KARLBERGSGATAN 4
KARLSTAD, 65224

Liknande jobb


18 november 2024

Customs Specialist (Import/export)

Customs Specialist (Import/export)

8 november 2024

6 november 2024

5 november 2024