OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och sätta Sverige på kartan?Svenska institutet söker en kreativ, drivande och självständig varumärkesutvecklare/processledare med ansvar för att samordna och utveckla SI:s varumärkesarbete och interna verksamhetsprocesser. Du kan vara brand manager, kommunikatör, projektledare eller PR-konsult.Du har: - erfarenhet av strategisk kommunikation/varumärkesarbete, konceptutveckling och process- och projektledning - god hand med det svenska och engelska språket - erfarenheter från offentlig verksamhet, kultur- och samhällsliv och andra länder - en akademisk examen Du är pedagogisk och kan genomföra presentationer och mindre kurser.Arbetsuppgifterna består i huvudsak av att praktiskt utveckla Svenska institutets varumärkesarbete med Sverigebilden och utifrån detta samordna de interna verksamhetsprocesserna med de projekt och aktiviteter SI genomför för att sätta Sverige på kartan och skapa relationer med andra länder. Utöver detta ingår att samarbeta med HR-ansvarig för att utveckla den interna kompetensutvecklingen inom strategisk och interkulturell kommunikation liksom att förmedla kunskapen inom SI:s kompetensområden till utlandsmyndigheter och andra nära samarbetsparter.Anställningen är en heltidstjänst.Tjänsten är tidsbegränsad till och med 2009-12-31.Tillträde snarast.Vi eftersträvar etnisk och kulturell mångfald samt en jämn könsfördelning. Fackliga ombud är MariAnne Walz för SACO-S och Katharina Holmen för ST.Din elektroniska ansökan ska vara Svenska institutet tillhanda senast 2008-03-17.Sök tjänsten genom att fylla i ansökningsformulär direkt på www.si.se under ingången "Jobba hos oss/Lediga tjänster".