OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med på en spännande utvecklings- och tillväxtresa? Bra! Då kan rollen som Varuplanerare hos Apotek Hjärtat passa dig!
Har du tidigare erfarenhet från Varuplanering, inköp, eller logistik och trivs i en roll där dina sociala och analytiska förmågor kan kombineras så kan rollen som Varuplanerare till Apotek Hjärtat vara helt rätt tjänst för dig. Skicka in din ansökan redan idag. Urval sker löpande.
Därför ska du jobba med oss
Därför ska du jobba hos oss, Johan Österberg, Varuflödeschef, berättar:
Vi är ett team på 8 personer som brinner för planering och logistik. Vi jobbar tillsammans och eftersträvar att lära oss varje dag genom att vara lyhörda, nyfikna och utmana varandra. Vi tycker det är viktigt att nå resultat, men resan dit är också viktig för oss, att våga prova och lära sig nytt och inte vara rädda för att göra fel. Vi lyckas och misslyckas tillsammans.
Vi erbjuder dig ett spännande jobb i ett företag som växer och utvecklas. Vi har en platt organisation som ger stora möjligheter till både personlig och yrkesmässig utveckling. Detta medför många möjligheter för dig som är flexibel och nyfiken. På Apotek Hjärtat är vi måna om hur vi skapar resultat och vi bygger vår framgång på Hjärtats värderingar - engagemang, entreprenörskap och enkelhet. Vår hemvist i ICA Gruppen ger både dig och oss unika möjligheter att utvecklas. Tjänsten som är en tillsvidareanställning på heltid är placerad på Supportkontoret i ICA-huset i Arenastaden.
Dina framtida arbetsuppgifter
Varuplaneringen är en av fyra avdelningar inom Varuförsörjningen på Apotek Hjärtats supportkontor. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att säkerställa Apotek Hjärtats varuflöde från leverantör till Apotek Hjärtats centrala lager.
Som Varuplanerare har du ansvaret för att centrallagret har rätt varor på lagret, i rätt antal och vid rätt tidpunkt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär daglig orderläggning för definierade leverantörer samt att ansvara för styrning och uppföljning av servicegrad, lagerdagar och avvikelsehantering. I din roll ingår även att kommunicera och koordinera information mellan leverantör, kategorichefer och centrallager. Stort fokus läggs också på att driva leverantörssamarbeten för att tillsammans utveckla den långsiktiga relationen med leverantörerna och effektivisera hela varuflödet.
En viktig del i din roll är att proaktivt analysera verksamhetens försäljning genom att följa upp historik gällande beställningsvolymer och eventuella avvikelser. Du hanterar reklamationer och returer mot leverantörer och för dialog med kategoriorganisationen för att aktivt driva leverantörsutveckling med kontinuerlig förbättring av avdelningens arbetsprocesser. Tillsammans med vår TPL (logistikpartner) jobbar du aktivt med att stötta dem i varuvården för en effektiv lagerdrift.
Rollen innebär i korthet
Är du nyfiken på att höra mer om hur det är att jobba på Hjärtat? Lyssna gärna på vår podcast! Här kan du läsa mer om hur det är att jobba på Apotek Hjärtat. https://se.hjartatsvanner.se/cs?sid=1&cspid=43&hash=1897245920
Det här är du
Vi tror att du har arbetat med varuplanering/varuflöden tidigare och att du har studerat på högskola/universitet med fördjupning inom logistik, inköp och/eller ekonomi. Det är meriterande om du är användare av SAP eller liknande IT-system och/eller har tidigare erfarenhet från detaljhandeln eller arbete på lager.
För att lyckas i rollen är du som person resultat- och förbättringsorienterad, ansvarstagande med en tydlig affärsförståelse. Du har en analytisk ådra och lätt för att skapa goda relationer med hjälp av din kommunikativa förmåga. Rollen förutsätter även att du talar och skriver på både svenska och engelska obehindrat.
Intresserad?
I den här rekryteringen är det vi på TNG som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac
Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström
Marcus Eriksson
Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07