OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lidl är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer snabbare än någon annan livsmedelskedja.
Sammanfattning av tjänsten
Vi söker nu en person som gillar dagliga utmaningar och som vill ha jobb där man får möjligheten att analysera och planera varuflödet till våra butiker. Vi ser gärna att du är en van datoranvändare och är skicklig i Excel.
Din roll
Som medarbetare på supply chain hos oss på Lidl har du en viktig roll i verksamhetens varuflöde mellan leverantör, lager och butik. Du kommer att jobba i ett team där det finns flera små underavdelningar, alla ansvariga för olika områden inom supply chain. Tjänsten innebär framför allt arbete med optimering av varutillgänglighet till regionens 71 butiker samt stöd till butiker så de kan maximera sin försäljning.
Ditt team kommer att bestå av totalt 14 personer. Ni samarbetar under dagen olika arbetsuppgifter och förbereder inför kommande leveranser och kampanjer. Tjänsten är placerad på Lidls centrallager och regionskontor i Rosersberg. Arbetet är förlagt till kontorstider, men även helgarbete kan förekomma.
Avdelningen består av följande delar
* Varuplanering
* Dispocontrolling
* Kampanjövervakning inom Bake off, Frukt&Grönt samt olika specialkampanjer
* Butikssupport, allt från att hjälpa med varor som saknas till optimering av kampanjmängder.
Exempel på arbetsuppgifter
* Daglig analys av beställningar samt anpassning av våra butikers beställningar
* Att ta fram rapporter och optimera vårt varuflöde
* Att analysera betalningar av varor till lagret via våra beställningssystem
* Daglig kontakt med försäljning, lager och huvudkontor.
Din profil
Vi ser gärna att du som söker har avslutad gymnasieutbildning eller eftergymnasial utbildning, gärna med inriktning inköp, logistik, ekonomi eller motsvarande. Du har en bra analytisk förmåga, är ansvarstagande samt resultat-och lösningsorienterad. Du är noggrann, strukturerad och har hög arbetskapacitet.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper som gör att du trivs med varierande arbetsuppgifter och dagliga utmaningar som kräver kreativ problemlösning och god prioriteringsförmåga. Du är en skicklig användare i Excel och har goda datavana. Eftersom vårt leverantörsnät sträcker sig över hela Europa behöver du känna dig trygg i att hantera engelska och svenska i tal och skrift.
Vi erbjuder
För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling. Det är därför glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt. Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden.
Tjänsten är ett vikariat på heltid, 12 månader med chans till förlängning. Startdatum enligt överenskommelse. Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden.
Vi hoppas det i alla fall! Du är varmt välkommen att söka tjänsten genom att fylla i formuläret och bifoga cv samt personligt brev via länken ”Ansök nu”. Obs! Vi tar endast emot ansökningar som inkommer via denna länk. Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 17 februari. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta vår centrala rekryteringsfunktion på mail: jobb006@lidl.se.