OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vasa Advokatbyrå är en allmänpraktiserande byrå med uppdrag inom främst entreprenadrätt, kommersiell hyresrätt, bostadsjuridik och försäkringsrätt. Vi är en mindre byrå med familjär känsla och här arbetar du nära med byråns advokater och jurister. Vårt kontor är beläget mitt i Stockholm på Östermalm.
Vasa Advokatbyrå AB är nu i behov av en Ekonomi/administrativ assistent att utöka vårat team med.
Arbetsbeskrivning
I rollen som Ekonomi/administrativ assistent kommer du att sköta det löpande arbetet avseende fakturering och klienthantering samt stötta advokaterna och de biträdande juristerna i deras arbete. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden är:
Registrering och hantering av klientärenden i datasystemet Kleos
Tidsregistrering
Fakturering
Beställningar, kvitto- och posthantering
Arbete med bokföringsunderlag till redovisningsbyrån
Div. andra administrativa åtgärder
Omfattningen är deltid eller enligt överenskommelse.
Din profil
Personen vi söker till denna roll är noggrann, har ett strukturerat arbetssätt och kompetens inom ekonomi. Vidare är du professionell, engagerad och har en stark känsla för service.
Du som söker har tidigare arbetat med ekonomi och administration eller i en assistentroll, gärna från advokatbyrå eller liknande. Goda kunskaper i Officepaketet och intresse för att lära dig ny digital teknik. Du har god förmåga att uttrycka dig professionellt på svenska och engelska, i tal och i skrift. Vi ser gärna sökande som är pensionärer som vill arbeta deltid.
Vi på Vasa Advokatbyrå AB ser fram emot din ansökan! Skicka med personligt brev och CV. Märk din ansökan ”Ekonomiassistent” och skicka ansökan till info@vasaadvokat.se.
Intervjuer och urval sker löpande.
Har du några frågor angående tjänsten kan du höra av dig på adressen ovan.