Vasaparken Förvaltning söker en Leverantörsreskontra ansvarig

Arbetsbeskrivning

Vasaparken är ett privatägt fastighetsbolag. Bolaget äger och förvaltar fastigheter med såväl bostäder som kontors- butiks- och lagerlokaler i Linköping och Stockholm. Vår affärsidé är att i egna fastigheter, i attraktiva lägen, erbjuda bostäder och lokaler till uthyrning. Lyhördhet för kundens önskemål samt flexibilitet och anpassningsförmåga är självklart för oss. För närvarande är vi 22 anställda och de i verksamheten ingående bolagen omsätter 400 Mkr. Läs gärna mer om oss på www.vasaparken.se



Vasaparken Förvaltning AB  är i tillväxt och söker Dig som vill vara med på vår pågående digitala resa för att tillsammans effektivisera vardagen genom att sätta nya rutiner och processer.

I tjänsten som Leverantörs,- och kundreskontra ansvarig erbjuds Du att arbeta med och ta ett helhetsansvar för vår leverantörs,- kundreskontra samt vår hyresavisering.

I tjänsten arbetar du nära dina kollegor men har ett övergripande systemansvar för Ascendo. Vilket innebär i ditt dagliga arbete att du arbetar i leverantörsreskontrans olika delar samt i Real där hyresaviseringen sker. Arbetsuppgifterna består av att lägga upp nya leverantörer i både ekonomi system Visma.net och leverantörsreskontran Ascendo samt hantering av hyresaviseringen. Vid konteringen är det bra att ha kännedom om differentierad moms för blandad verksamhet, vidare till attest, bokföring av manuella transaktioner, felhantering av fakturor, leverantörsreskontra bevakning, påminnelser och kravhantering, kontoavstämningar mm. I kundreskontran där sker all fakturering, påminnelser och kravhantering.

Du arbetar verksamhetsnära med interna kontakter genom koncernen, de externa kontakter är främst med leverantörer samt berörda parter för vårt leverantörsreskontra system Ascendo där du är systemansvarig och kontaktperson. Du rapporterar till Vd och ingår ett team om sju personer i Linköping. Du kommer att arbeta tillsammans med dina kollegor för att fortsätta digitaliseringsarbetet.

Vi ser gärna att du har gymnasie utbildning inom ekonomi eller motsvarande inriktning och har minst tre till fem års arbetslivserfarenhet. Du har IT-intresse och erfarenhet av digitalisering av kund- och leverantörsreskontra samt en förståelse för bokföringsprocessen och vad som händer i de olika stegen gärna ifrån en bygg eller fastighetskoncern. Vi lägger stor vikt vid att du har god erfarenhet av att arbeta i olika affärssystem ex vis Visma.net och Ascendo samt Real. Du kommunicerar väl i svenska i såväl tal som skrift.

I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att lyckas och trivas i rollen gillar du att jobba verksamhetsnära och har ett starkt engagemang, du är öppen och flexibel, drivs av förbättringar av processer och rutiner och har samtidigt en god känsla för såväl detaljer som helhet. Din förmåga att vara självgående, prioritera och arbeta mot deadlines är stark och att vara strukturerad, noggrann och ansvarstagande är en självklarhet för dig. Vidare har du  förmågan att skapa goda relationer såväl externt som internt.

Vi erbjuder dig ett intressant och omväxlande arbete, totalt är vi 22 kollegor som sitter tillsammans i våra nya fina lokaler med centralt läge. Att hålla sin kompetens uppdaterad är viktigt och vi uppmuntrar till att hålla sig a´jour inom området. Vasaparken är ett familjeägt fastighetsbolag med korta beslutsvägar, som är tryggt och stabilt och har en långsiktighet med sina kunder. För oss är det självklart att vara lyhördhet för kundens önskemål samt att ha en flexibilitet och anpassningsförmåga. För att du ska trivas delar du våra värderingar.

Tjänsten är på heltid, en tillsvidareanställning med tillträde efter överenskommelse med placering i centrala Linköping.

Är du intresserad av tjänsten så samarbetar Vasaparken Förvaltning AB med Nordh Consulting i den här rekryteringen. Välkommen med din ansökan via länken (www.nordhconsulting.se) cv och personligt brev, urval sker löpande så skicka gärna in din ansökan redan idag dock senast den 12 januari 2021.

För ytterligare information om tjänsten kontakta vår rekryteringskonsult Susanne Nordh 070-870 11 08.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Vasaparken Förvaltning AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 december 2020
  • Ansök senast: 12 januari 2021

Liknande jobb


1 november 2024

Chief accountant

Chief accountant

22 november 2024

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

22 november 2024

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

22 november 2024